k 2019

Crni Popaj Štefa Bartolića kao ostvarenje moralne periferije

PILCH, Pavel

Základní údaje

Originální název

Crni Popaj Štefa Bartolića kao ostvarenje moralne periferije

Název anglicky

Štef Bartolić’s Black Popeye Beyond Moral Boundaries

Autoři

PILCH, Pavel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Periferno u hrvatskom jeziku, književnosti i kulturi, Katowice, Poland, 7.–9. 5. 2019, 2019

Další údaje

Jazyk

chorvatština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60206 Specific literatures

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00109641

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

komiks; Štef Bartolić; morálka; dekadence; Pepek Námořník

Klíčová slova anglicky

comics; Stef Bartolic; moral; decadence; Popeye the Sailor

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 21. 2. 2020 11:53, Mgr. Igor Hlaváč

Anotace

V originále

Strip-junak Crni Popaj, čiji je autor Štef Bartolić, pojava je u hrvatskom stripu toliko provokativna da zaslužuje pažljivo promatranje. Bartolićev izvrsni i dobro prepoznatljivi crtački stil se tu veoma lako uklapa sa tvrdom („hard-core“) pričom u kojoj poznati junaci američkih crtanih filmova i stripova o pomorcu Popaju posjeduju skroz drugačije osobine, bilo da su one fizičke ili psihičke. Popaj u glavnoj ulozi tog stripa izrasta u gadnu zvijer koja oko sebe širi strah i gađenje. U našem ćemo se izlaganju truditi pronaći odgovore na pitanje, je li Crni Popaj persona non grata za svako pristojno društvo, ili samo upozorava na zlo koje je skriveno u svatkom od nas. Je li njegova dekadentna i nihilistička brutalnost izraz poremećenja jednog jadnika, ili pokazuje na zarazu gubitka morala u cilejom društvu, samo na veoma upečatljiv i nasilan način? Crni Popaj ostvarenje je najgorih muških stereotipa i predrasuda, no ipak na kraju izgleda kao produkt mržnje, a ne njen proizvođač. Što ovaj parodičan no donekle i horor-strip govori o (ne samo) hrvatskom društvu, to je jedna od mogućih tajni, koje ćemo pokušati razotkriti na temelju semiotičke interpretacije spomenutog djela.

Anglicky

Štef Barolić´s hero comics Crni Popaj is such a provocative phenomenon in Croatian comics that it requires careful examination. Bartolić´s outstanding and well-recognizable drawing style is being put together with hard-core story where well-known heroes of American cartoons and comics about Popeye the Sailor are being presented via totally different characteristics, both physical and psychical. In the main role of this comics, Popaj is becoming a beast that exude anxiety and disguise. In this paper we will try to find answers to the question whether Popaj is a persona non grata for every decent society, or whether it only points to the evil that is being hidden inside each of us. Is his decadent and nihilistic brutality just an expression of distortion of one wretch, or does it – in a very distinct and outrageous style – show the plague of demoralization in the whole society? Crni Popaj is the representation of the worst men stereotypes and prejudice, but at the end it seems to be a product of hate, not its contriver. What is being said about (not only) Croatian society in this family – but sometimes even horror – comics, that is one of the possible secrets, that we will try to expose by semiotic interpretation of the above-described piece of work.

Návaznosti

MUNI/A/1078/2018, interní kód MU
Název: Výzkum slovanského areálu: generační proměny
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum slovanského areálu: generační proměny, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty