D 2019

Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ

HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ et. al.

Základní údaje

Originální název

Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ

Název česky

Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ

Název anglicky

Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher

Vydání

Liberec, Prostor pro primární a preprimární pedagogy, od s. 27-36, 10 s. 2019

Nakladatel

KPV FP TUL

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7494-404-8

Klíčová slova česky

Učitelství pro MŠ, učitelství pro 1. stupeň ZŠ, pregraduální příprava, začínající učitel

Klíčová slova anglicky

Preschool teaching, primary school teaching, pre-service teacher education, novic teacher

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 5. 2019 10:44, doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku je přinést do odborného diskurzu téma pregraduální přípravy učitelů mateřských škol a učitelů primárních škol. Čtenáře chceme seznámit s předběžnými výsledky kvalitativní sondy zaměřené na to, jak absolventi studijních oborů Učitelství pro MŠ a Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity reflektují své přípravné vzdělávání a své zkušenosti s přechodem do pedagogické praxe.

Anglicky

The contribution focuses on pre-service teacher education of preschool and primary school teachers. The authors present preliminary findings of a qualitative investigation into how the graduates of pre-service teacher education programme for preschool and primary school teachers at the Faculty of Education of Masaryk University reflect their studies within the programme and their experience with the transition to the teaching profession.