Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1532456, author = {Brücknerová, Karla and Rabušicová, Milada}, article_location = {Brno}, article_number = {1}, keywords = {Nontraditional students; university students; lifelong learning; tertiary education; career path; life path}, language = {cze}, issn = {1803-7437}, journal = {Studia Paedagogica}, title = {Netradiční vysokoškolští studenti : charakteristiky a potenciál odloženého studia}, url = {http://hdl.handle.net/11222.digilib/140890}, volume = {24}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1532456 AU - Brücknerová, Karla - Rabušicová, Milada PY - 2019 TI - Netradiční vysokoškolští studenti : charakteristiky a potenciál odloženého studia JF - Studia Paedagogica VL - 24 IS - 1 SP - 33-49 EP - 33-49 PB - Masarykova univerzita SN - 18037437 KW - Nontraditional students KW - university students KW - lifelong learning KW - tertiary education KW - career path KW - life path UR - http://hdl.handle.net/11222.digilib/140890 L2 - http://hdl.handle.net/11222.digilib/140890 N2 - Článek je věnován tématu tzv. netradičních studentů v terciárním vzdělávání. Nejprve vysvětlujeme, proč považujeme za důležité se tomuto tématu věnovat, a to tím, že upozorňujeme na změny v širším společenském kontextu. Konkrétně se jedná o proměny tradiční podoby univerzitního studia a o proměny individuálních životních drah. V tomto kontextu shrnujeme, jak je možné skupinu netradičních studentů vymezit, přičemž v této studii je pro nás klíčovým dělítkem přetržka ve vzdělávací dráze po ukončení střední školy. U takto vymezené skupiny za pomoci rešerše primárně zahraniční literatury odpovídáme na následující otázky: s jakými motivy na vysokou školu vstupují, jaká jsou specifika při přechodu do studia a čím se vyznačuje jejich studium. Výsledkem je pohled na netradiční studenty jako na rostoucí skupinu, která má potenciál významně obohatit oblast terciárního vzdělávání. ER -
BRÜCKNEROVÁ, Karla a Milada RABUŠICOVÁ. Netradiční vysokoškolští studenti : charakteristiky a potenciál odloženého studia. \textit{Studia Paedagogica}. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč.~24, č.~1, s.~33-49. ISSN~1803-7437.
|