C 2019

Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education

JUHAŇÁK, Libor a Jiří ZOUNEK

Základní údaje

Originální název

Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education

Název česky

Analytika učení : Výzvy a příležitosti využívání analýzy dat ve vzdělávání

Autoři

JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Hershey, USA, Opening Up Education for Inclusivity Across Digital Economies and Societies, od s. 52-72, 21 s. 2019

Nakladatel

IGI Global

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00107418

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISBN

978-1-5225-7473-6

Klíčová slova anglicky

Online Learning; Learning Management Systems; Intelligent Tutoring System; Academic Analytics; Student Behavior; At-risk Students; Predictive Modelling; Data Visualization; Social Network Analysis; Natural Language Processing

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2020 11:08, Mgr. Zuzana Matulíková

Anotace

V originále

The goal of this chapter is to present and describe a relatively new research field, known as learning analytics, which focuses on use of a wide spectrum of analytical methods and techniques to analyze data coming from educational contexts. The first part of the chapter focuses on the historical context of analytics in education and introduces several research fields that participated in the creation and formation of learning analytics. At the same time, the development of learning analytics and basic related concepts are described in more detail. In the second part, the authors provide an overview of the main research fields and topics within learning analytics, including an overview of commonly used analytical instruments and systems. The final part of the chapter then focuses on challenges currently faced by the field of learning analytics, as well as on opportunities for further development and research within learning analytics in the upcoming years, which are now under development.

Česky

Cílem kapitoly je představit a popsat relativně novou oblast výzkumu - learning analytics (analytiku učení). První část kapitoly se zaměřuje na historický kontext analytiky ve vzdělávání a představuje několik oblastí výzkumu, které se podílely na utváření analytiky učení. Současně autoři popisují vývoj analytiky učení a její klíčové koncepty. Ve druhé části předkládají autoři přehled hlavních výzkumných oblastí a témat v oblasti analytiky učení, přičemž představují různé analytické nástroje a systémy. Poslední část kapitoly se zaměřuje na současné výzvy, před kterými stojí analytika učení. Dále autoři představují příležitosti pro další rozvoj a výzkum v této oblasti.

Návaznosti

GA17-06152S, projekt VaV
Název: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Grantová agentura ČR, Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů