2019
Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education
JUHAŇÁK, Libor a Jiří ZOUNEKZákladní údaje
Originální název
Learning Analytics : Challenges and Opportunities of Using Data Analysis in Education
Název česky
Analytika učení : Výzvy a příležitosti využívání analýzy dat ve vzdělávání
Autoři
JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí) a Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Hershey, USA, Opening Up Education for Inclusivity Across Digital Economies and Societies, od s. 52-72, 21 s. 2019
Nakladatel
IGI Global
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00107418
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-1-5225-7473-6
Klíčová slova anglicky
Online Learning; Learning Management Systems; Intelligent Tutoring System; Academic Analytics; Student Behavior; At-risk Students; Predictive Modelling; Data Visualization; Social Network Analysis; Natural Language Processing
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2020 11:08, Mgr. Zuzana Matulíková
V originále
The goal of this chapter is to present and describe a relatively new research field, known as learning analytics, which focuses on use of a wide spectrum of analytical methods and techniques to analyze data coming from educational contexts. The first part of the chapter focuses on the historical context of analytics in education and introduces several research fields that participated in the creation and formation of learning analytics. At the same time, the development of learning analytics and basic related concepts are described in more detail. In the second part, the authors provide an overview of the main research fields and topics within learning analytics, including an overview of commonly used analytical instruments and systems. The final part of the chapter then focuses on challenges currently faced by the field of learning analytics, as well as on opportunities for further development and research within learning analytics in the upcoming years, which are now under development.
Česky
Cílem kapitoly je představit a popsat relativně novou oblast výzkumu - learning analytics (analytiku učení). První část kapitoly se zaměřuje na historický kontext analytiky ve vzdělávání a představuje několik oblastí výzkumu, které se podílely na utváření analytiky učení. Současně autoři popisují vývoj analytiky učení a její klíčové koncepty. Ve druhé části předkládají autoři přehled hlavních výzkumných oblastí a témat v oblasti analytiky učení, přičemž představují různé analytické nástroje a systémy. Poslední část kapitoly se zaměřuje na současné výzvy, před kterými stojí analytika učení. Dále autoři představují příležitosti pro další rozvoj a výzkum v této oblasti.
Návaznosti
GA17-06152S, projekt VaV |
|