LU, Wei-lun. Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style. In The Second Syposium of European Association of Chinese Teaching. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style
Autoři LU, Wei-lun (158 Tchaj-wan, garant, domácí).
Vydání The Second Syposium of European Association of Chinese Teaching, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 60203 Linguistics
Stát vydavatele Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00109785
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky character; cognitive style; collectivism; individualism; second language learning
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 1. 5. 2020 12:46.
Anotace
The proposed research aims to investigate the relation between second language learning (especially the writing system), culture and cognition. We aim to investigate the possible influence of learning a character-based writing system on the cognitive style of an individual. The hypothesis to test is whether learning a character-based writing system from East Asia will induce change in visual attention distribution of a Western learner, whose first language is based on a romanized writing system. We aim to recruit learners of the Chinese language from the Czech Republic (and its neighboring regions) as the subjects and will compare them with learners of a similar background learning another second language using a romanized writing system.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:20