k 2019

Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style

LU, Wei-lun

Základní údaje

Originální název

Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style

Autoři

LU, Wei-lun (158 Tchaj-wan, garant, domácí)

Vydání

The Second Syposium of European Association of Chinese Teaching, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

60203 Linguistics

Stát vydavatele

Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14640/19:00109785

Organizační jednotka

Centrum jazykového vzdělávání

Klíčová slova anglicky

character; cognitive style; collectivism; individualism; second language learning

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 5. 2020 12:46, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.

Anotace

V originále

The proposed research aims to investigate the relation between second language learning (especially the writing system), culture and cognition. We aim to investigate the possible influence of learning a character-based writing system on the cognitive style of an individual. The hypothesis to test is whether learning a character-based writing system from East Asia will induce change in visual attention distribution of a Western learner, whose first language is based on a romanized writing system. We aim to recruit learners of the Chinese language from the Czech Republic (and its neighboring regions) as the subjects and will compare them with learners of a similar background learning another second language using a romanized writing system.