2019
Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style
LU, Wei-lunZákladní údaje
Originální název
Character learning as a possible factor in the change of individual cognitive style
Autoři
LU, Wei-lun (158 Tchaj-wan, garant, domácí)
Vydání
The Second Syposium of European Association of Chinese Teaching, 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Prezentace na konferencích
Obor
60203 Linguistics
Stát vydavatele
Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14640/19:00109785
Organizační jednotka
Centrum jazykového vzdělávání
Klíčová slova anglicky
character; cognitive style; collectivism; individualism; second language learning
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 5. 2020 12:46, PaedDr. Marta Holasová, Ph.D.
Anotace
V originále
The proposed research aims to investigate the relation between second language learning (especially the writing system), culture and cognition. We aim to investigate the possible influence of learning a character-based writing system on the cognitive style of an individual. The hypothesis to test is whether learning a character-based writing system from East Asia will induce change in visual attention distribution of a Western learner, whose first language is based on a romanized writing system. We aim to recruit learners of the Chinese language from the Czech Republic (and its neighboring regions) as the subjects and will compare them with learners of a similar background learning another second language using a romanized writing system.