2019
Eye-tracking ve virtuální realitě : implementace a možnosti měření
JUŘÍK, Vojtěch, Pavel UGWITZ a Čeněk ŠAŠINKAZákladní údaje
Originální název
Eye-tracking ve virtuální realitě : implementace a možnosti měření
Název anglicky
Eye tracking in virtual reality : implementation and measurement capabilities
Autoři
JUŘÍK, Vojtěch (203 Česká republika, garant, domácí), Pavel UGWITZ (203 Česká republika, domácí) a Čeněk ŠAŠINKA (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Bratislava, Kognícia a umelý život 2019, od s. 45-47, 3 s. 2019
Nakladatel
Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50101 Psychology
Stát vydavatele
Slovensko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00107433
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-223-4720-4
Klíčová slova česky
eye-tracking; virtuální realita; ekologická validita; experimentální výzkum
Klíčová slova anglicky
eye-tracking; virtual reality; ecological validity; experimental research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 25. 2. 2020 22:23, Mgr. Vojtěch Juřík, Ph.D.
V originále
Monitorování očních pohybů (tzv. Eye-tracking; ET) v současnosti představuje královskou cestu k porozumění senzomotorické aktivity člověka v rámci prostředí, kde se nachází. ET nabízí možnost přesného měření oblastí zájmů participanta, a to jak v kontrolovaném prostředí, tak v reálných exteriérech a interiérech. ET je dále možné implementovat do specifických virtuálních rozhraní, což umožňuje sbírat data o chování a rozhodování člověka ve virtuálních světech, přičemž tyto světy nabízí dynamickou prezentaci rozmanitých, realitě se blížících stimulů, při současném zachování kontroly a přesnosti měření. V prezentovaném článku glosujeme některé poznatky o implementaci ET v prostředí virtuální reality a navrhujeme jeho využití pro interkulturní výzkum senzo-motorických procesů, potažmo kognice člověka.
Anglicky
Eye-tracking (ET) is currently a royal pathway to understanding human sensomotor activity within its environment. ET offers the ability to accurately measure participant areas of interest, both in a controlled environment and in real exteriors and interiors. Furthermore, ET can be deployed in specific virtual interfaces, allowing you to collect human behavioral and decision-making data in virtual worlds, offering worlds a dynamic presentation of a variety of reality-approaching stimuli while maintaining control and measurement accuracy. In the presented article, we comment on some findings about the implementation of ET in the virtual reality environment and propose its use for intercultural research of sensorimotor processes and further human cognition.
Návaznosti
GC19-09265J, projekt VaV |
|