CHOLASTOVÁ, Jitka. Psaním k porozumění literatuře. Bohemica litteraria. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 22, č. 1, s. 100-118. ISSN 1213-2144. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/BL2019-1-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Psaním k porozumění literatuře
Název anglicky Understanding Literature through Writing
Autoři CHOLASTOVÁ, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Bohemica litteraria, Brno, Masarykova univerzita, 2019, 1213-2144.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60206 Specific literatures
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Digitální knihovna FF MU
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00109800
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/BL2019-1-6
Klíčová slova anglicky creative writing; literary studies
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Marie Skřivanová, učo 262124. Změněno: 26. 3. 2020 12:43.
Anotace
Příspěvek se zabývá metodami tvůrčího psaní v kontextu literárních studií jak v českém, tak zahraničním (anglosaském) akademickém prostředí. Prostřednictvím srovnávací analýzy různých historicky ukotvených přístupů ukazuje možnosti využití těchto metod ve vzdělávacím procesu. Samotný termín „tvůrčí psaní“ se ukazuje v tomto kontextu jako nepřesný a někteří autoři jej nahrazují termíny vlastními („textová intervence“, „transformativní psaní“, „literární experiment“). Cílem těchto metod je porozumění literatuře. Psaní se stává součástí interpretačního dialogu.
Anotace anglicky
The paper deals with methods of creative writing in context of literary studies both in Czech and foreign (Anglo-Saxon) academic environment. Through a comparative analysis of various historically anchored approaches, it shows the possibilities of using these methods in the educational process. The very term „creative writing“ appears to be inaccurate in this context, and some authors replace it with their own terms („textual intervention“, „transformative writing“, „literary experiment“). The aim of these methods is to understand the literature. Writing becomes part of the interpretative dialogue.
Návaznosti
MUNI/A/1260/2018, interní kód MUNázev: Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií v r. 2019 (Akronym: SOČČL2019)
Investor: Masarykova univerzita, Studentská odborná činnost v rámci studia české literatury a mezikulturních studií v r. 2019, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 8. 2024 09:45