STACHOŇ, Zdeněk, Ondřej KVARDA, Lukáš HERMAN a Čeněk ŠAŠINKA. Virtuální realita v procesu komunikace kartografické informace. In Igor Farkaš; Martin Takáč; Peter Gergeľ; Matúš Tomko;. Kognícia a umelý Kognícia a umelý život 2019 život 2019. 1. vydání. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019, s. 101-103. ISBN 978-80-223-4720-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Virtuální realita v procesu komunikace kartografické informace
Název česky Virtuální realita v procesu komunikace kartografické informace
Autoři STACHOŇ, Zdeněk, Ondřej KVARDA, Lukáš HERMAN a Čeněk ŠAŠINKA.
Vydání 1. vydání. Bratislava, Kognícia a umelý Kognícia a umelý život 2019 život 2019, od s. 101-103, 3 s. 2019.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10500 1.5. Earth and related environmental sciences
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
WWW URL
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
ISBN 978-80-223-4720-4
Klíčová slova česky virtuální realita; navigace v prostoru; geo-prostorová data; kartografická komunikace
Klíčová slova anglicky virtual reality; spatial navigation; geo-spatial data; cartographic communication
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Lukáš Herman, Ph.D., učo 222752. Změněno: 4. 6. 2019 14:33.
Anotace
Teoretické základy kartografické komunikace jsou rozpracovávány od poloviny dvacátého století. Nové technologické možnosti včetně prostředků rozšířené a virtuální reality přináší nové výzvy nejen pro kartografii. Příspěvek je zaměřen na hodnocení možností implementace kartografických metod do imerzních virtuálních prostředí, ale také na vymezení role prostředků virtuální reality v kartografické komunikaci. Dílčí pozornost je věnována dostupnosti a srovnání existujících řešení zejména pro edukační účely.
Návaznosti
GC19-09265J, projekt VaVNázev: Vliv sociokulturních faktorů a písma na percepci a kognici komplexních zrakových podnětů (Akronym: ISOVIS)
Investor: Grantová agentura ČR, The influence of socio-cultural factors and writing system on perception and cognition of complex visual stimuli
VytisknoutZobrazeno: 27. 4. 2024 06:28