D 2019

Badatelsky orientovaná výuka matematiky: bibliografická analýza

MATULOVÁ, Markéta a Hanna DEMCHENKO

Základní údaje

Originální název

Badatelsky orientovaná výuka matematiky: bibliografická analýza

Název anglicky

INQUIRY-BASED MATHEMATICS EDUCATION: A BIBLIOGRAPHIC ANALYSIS

Autoři

MATULOVÁ, Markéta a Hanna DEMCHENKO

Vydání

Brno, MITAV 2019, 2019

Nakladatel

Univerzita obrany

Další údaje

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)

ISBN

978-80-7582-097-6

Klíčová slova česky

badatelsky orientovaná výuka, bibliografická analýza, matematika, problémové vyučování, Web of Science

Klíčová slova anglicky

Bibliographic Analysis, Inquiry-Based Education, Mathematics, Problem-Based Learning
Změněno: 9. 3. 2020 15:05, Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D.

Anotace

V originále

Tento příspěvek popisuje bibliografickou databázi zahrnující 437 vědeckých článků publikovaných v letech 1980-2018 souvisejících s badatelsky orientovanou výukou matematiky. Dokumenty byly primárně shromážděny pomocí vyhledávání na Web of Science, přičemž na základě obsahu abstraktu byly vybrány relevantní publikace, jejichž záznamy byly vyexportovány do souboru MS Excel, podrobeny klasifikaci podle dalších důležitých kritérií a použity jako základ pro databázi. Do databáze byly ručně přidány další relevantní proměnné charakterizující typ studie, cílovou skupinu, zemi původu, témata pokrytá studií a použité metodologické přístupy. Následně byla pro vybrané charakteristiky získaného datového souboru provedena bibliografická analýza, pomocí níž byly identifikovány nejcitovanější publikace, nejpoužívanější klíčová slova, nejproduktivnější země, poměrné zastoupení jednotlivých kategorií použité klasifikace a trendy v počtu publikací.

Anglicky

This paper describes a bibliographic database gathering 437 scientific papers related to Inquiry-Based Education in Mathematics covering the period of 1980-2018. Papers have been inventoried primarily thanks to searches on Web of Science using specific keywords, and the dataset have been completed by searching through literature-cited sections of papers. Relevant variables have been manually added into a database (Excel file) taking into consideration the type of the study, the target group, the country of origin, topics covered by the study, and the methodological approaches. The statistical analysis of these characteristics has been conducted based on the data set. Finally, we determined the distribution of publications in the categories according to the classification and identified the most high-impact papers, most frequent keywords, and most productive countries as well as their trends