2019
Badatelsky orientovaná výuka matematiky: bibliografická analýza
MATULOVÁ, Markéta a Hanna DEMCHENKOZákladní údaje
Originální název
Badatelsky orientovaná výuka matematiky: bibliografická analýza
Název anglicky
INQUIRY-BASED MATHEMATICS EDUCATION: A BIBLIOGRAPHIC ANALYSIS
Autoři
MATULOVÁ, Markéta a Hanna DEMCHENKO
Vydání
Brno, MITAV 2019, 2019
Nakladatel
Univerzita obrany
Další údaje
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
ISBN
978-80-7582-097-6
Klíčová slova česky
badatelsky orientovaná výuka, bibliografická analýza, matematika, problémové vyučování, Web of Science
Klíčová slova anglicky
Bibliographic Analysis, Inquiry-Based Education, Mathematics, Problem-Based Learning
Změněno: 9. 3. 2020 15:05, Ing. Mgr. Markéta Matulová, Ph.D.
V originále
Tento příspěvek popisuje bibliografickou databázi zahrnující 437 vědeckých článků publikovaných v letech 1980-2018 souvisejících s badatelsky orientovanou výukou matematiky. Dokumenty byly primárně shromážděny pomocí vyhledávání na Web of Science, přičemž na základě obsahu abstraktu byly vybrány relevantní publikace, jejichž záznamy byly vyexportovány do souboru MS Excel, podrobeny klasifikaci podle dalších důležitých kritérií a použity jako základ pro databázi. Do databáze byly ručně přidány další relevantní proměnné charakterizující typ studie, cílovou skupinu, zemi původu, témata pokrytá studií a použité metodologické přístupy. Následně byla pro vybrané charakteristiky získaného datového souboru provedena bibliografická analýza, pomocí níž byly identifikovány nejcitovanější publikace, nejpoužívanější klíčová slova, nejproduktivnější země, poměrné zastoupení jednotlivých kategorií použité klasifikace a trendy v počtu publikací.
Anglicky
This paper describes a bibliographic database gathering 437 scientific papers related to Inquiry-Based Education in Mathematics covering the period of 1980-2018. Papers have been inventoried primarily thanks to searches on Web of Science using specific keywords, and the dataset have been completed by searching through literature-cited sections of papers. Relevant variables have been manually added into a database (Excel file) taking into consideration the type of the study, the target group, the country of origin, topics covered by the study, and the methodological approaches. The statistical analysis of these characteristics has been conducted based on the data set. Finally, we determined the distribution of publications in the categories according to the classification and identified the most high-impact papers, most frequent keywords, and most productive countries as well as their trends