KUBRICKÁ, Jana. Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP. In Darija Omrčen, Ana-Marija Krakić. OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE. Zagreb: Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions, 2019, s. 138-143. ISSN 1849-9279.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP
Autoři KUBRICKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Zagreb, OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE, od s. 138-143, 6 s. 2019.
Nakladatel Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Chorvatsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14640/19:00109886
Organizační jednotka Centrum jazykového vzdělávání
ISSN 1849-9279
Klíčová slova anglicky autonomy; Dogme; ESP; syllabus design; tertiary education
Změnil Změnila: PaedDr. Marta Holasová, Ph.D., učo 38218. Změněno: 23. 4. 2020 22:33.
Anotace
The paper deals with the principles of Dogme approach in lessons of English for Specific Purposes at tertiary level. The author argues that this materials-light approach is particularly suitable at this level as university students are aware of their needs in foreign language learning and employ their (future) professional identities and so-called possible selves in the learning process. The author discusses the impact of Dogme elements on the students’ engagement and autonomy. Examples from syllabus design and material design from an ESP course for sports coaches are presented and the role of the teacher with regard to the shift in power in Dogme lessons is considered.
VytisknoutZobrazeno: 24. 7. 2024 21:25