Teorie dělitelnosti v přípravě učitelů 1. stupně základní školy
BERÁNEK, Jaroslav. Teorie dělitelnosti v přípravě učitelů 1. stupně základní školy. In 13. didaktická konference s mezinárodní účastí Brno 2019. 2019. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Teorie dělitelnosti v přípravě učitelů 1. stupně základní školy |
Název česky | Teorie dělitelnosti v přípravě učitelů 1. stupně základní školy |
Název anglicky | The theory of divisibility in teaching future elementary teachers |
Autoři | BERÁNEK, Jaroslav. |
Vydání | 13. didaktická konference s mezinárodní účastí Brno 2019, 2019. |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | čeština |
Typ výsledku | Prezentace na konferencích |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
Klíčová slova česky | Dělitelnost; zbytková třída; kongruence; |
Klíčová slova anglicky | Divisibility; residue class; congruence; |
Změnil | Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 13. 6. 2019 15:05. |
Anotace |
---|
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Příspěvek je věnován problematice výuky vybraných partií teorie dělitelnosti ve výuce matematiky pro budoucí učitele 1. stupně ZŠ. Na řadě příkladů je ukázáno, že seznámení studentů uvedeného studijního programu s touto problematikou není zbytečné a že např. pomocí kongruencí a neurčitých rovnic lze řešit mnohé zajímavé problémy. V neposlední řadě je teorie dělitelnosti vhodným námětem pro rozvíjení myšlení studentů, neboť se svou podstatou dotýká učiva na 1. stupni základní školy. |
Anotace anglicky |
---|
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching mathematics at primary schools. The article is devoted to special parts of theory of divisibility used in teaching future elementary teachers. With the help of the set of examples it is shown that introducing of this topic to the students is not useless and, for example, with the help of congruences and diophantine equations it is possible to solve a lot of interesting problems. Finally, the theory of divisibility is a suitable topic for the development of student`s thinking because it`s basically connected with the teaching at elementary stage of the basic school. |
VytisknoutZobrazeno: 7. 10. 2024 01:16