C 2019

Public transport in Brno: From socialist to post-socialist rhythms

MULÍČEK, Ondřej a Daniel SEIDENGLANZ

Základní údaje

Originální název

Public transport in Brno: From socialist to post-socialist rhythms

Název česky

Veřejná doprava V Brně - od socialistických k postsocialistickým rytmům

Autoři

MULÍČEK, Ondřej (203 Česká republika, garant, domácí) a Daniel SEIDENGLANZ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

London, Post-Socialist Urban Infrastructures, od s. 158-177, 20 s. Routledge research in planning and urban design, 2019

Nakladatel

Routledge

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50702 Urban studies

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14310/19:00107463

Organizační jednotka

Přírodovědecká fakulta

ISBN

978-0-8153-9265-1

UT WoS

000577115500010

Klíčová slova česky

veřejná doprava; Brno; infrastruktura; postsocialismus; město

Klíčová slova anglicky

public transport; Brno; infrastructure; post-socialism; city

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 1. 2021 10:53, Mgr. Marie Šípková, DiS.

Anotace

V originále

The aim of the chapter is to describe the role of public transportation within changing political and socio-spatial patterns of the post-socialist city. Focusing to the post-socialist CEE countries and especially to the case of middle-sized city Brno (the Czech Republic) respective infrastructural development is interpreted within broader discourse of post/socialist urban time-space.

Česky

Cílem kapitoly je popsat roli veřejné dopravy v měnícím se politickém a socio-prostorovém kontextu post-socialistického města. S důrazem na postsocialistické země východní a střední Evropy, respektive na město Brno je příslušný infrastrukturní vývoj interpretován v rámci širší diskuse postsocialistického městského časoprostoru.

Návaznosti

GA17-16097S, projekt VaV
Název: Prostorová nespravedlnost automobilitních technologií
Investor: Grantová agentura ČR, Prostorová nespravedlnost automobilitních technologií