PICHA, Marek. Když dva dělají totéž : srovnávací tradiční rétorická analýza. Filozofie dnes. Hradec Králové: KFSV FF UHK, 2019, roč. 10, č. 2, s. 18-59. ISSN 1804-0969.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Když dva dělají totéž : srovnávací tradiční rétorická analýza
Název anglicky Same Different : a Traditional Rhetorical Comparative Analysis
Autoři PICHA, Marek (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Filozofie dnes, Hradec Králové, KFSV FF UHK, 2019, 1804-0969.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 60301 Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00109986
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky rétorika; neoaristotelismus; Přemluv bábu; The Great Schlep; srovnání
Klíčová slova anglicky rhetoric; neo-aristotelianism; Convince your grandma; The Great Schlep; comparison
Štítky rivok
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 3. 4. 2020 17:54.
Anotace
Text porovnává přesvědčovací strategie využité ve velmi podobných politicky angažovaných videoklipech The Great Schlep a Přemluv bábu. Ukazuje, že přestože se klip Přemluv bábu od své americké předlohy zásadně neliší v obecné struktuře, deklarovaném cíli či motivické výbavě, v jiných persvazivně významných ohledech se původnímu klipu vzdaluje. Rozdíly jsou patrné zejména v odlišné konstrukci publika, v jiném situování mluvčích a v topickém výběru vyjádřeném jinými stylistickými prostředky.
Anotace anglicky
The text compares the persuasive strategies used in similar political videos, The Great Schlep (2008) and Přemluv bábu (Convince your grandma, 2010). It shows that even though Přemluv bábu does not differ from its American original in the overall structure, the declared goal or the theme, it moves away from the original clip in other persuasively important aspects. The differences are especially evident in a construction of audience, the role of the speaker, and in the topical choice expressed by particular stylistic instruments.
Návaznosti
MUNI/A/0945/2018, interní kód MUNázev: Aspekty soudobé filozofie I. (Akronym: Krob)
Investor: Masarykova univerzita, Aspekty soudobé filozofie I., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 05:41