ROZVADSKÁ, Katarína. Netradiční študenti v terciárnom vzdelávaní. In Studentská konference KSA FF UPOL, 10.4.2019, Olomouc. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Netradiční študenti v terciárnom vzdelávaní
Název česky Netradiční studenti v terciárním vzdělávání
Název anglicky Nontraditional students in tertiary education
Autoři ROZVADSKÁ, Katarína (703 Slovensko, garant, domácí).
Vydání Studentská konference KSA FF UPOL, 10.4.2019, Olomouc, 2019.
Další údaje
Originální jazyk slovenština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00110003
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky non-traditional students; higher education; entry motives
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 17. 3. 2020 11:44.
Anotace
Tento konferenčný príspevok pojednáva o netradičných študentoch a ich motívoch pre vstup do univerzitného štúdia. Sekundárne dáta pochádzali z prvej vlny longitudinálneho online prieskumu realizovaného na Masarykovej univerzite u študentov prvých ročníkov všetkých bakalárskych a magisterských študijných programov. Výskumný nástrojom použitým v zdrojovom výskume bola Škála akademickej motivácie (AMS). Netradiční študenti boli determinovaní ako dospelí študenti starší rokov, ktorí mali v minulosti minimálne rok pauzu vo svojich vzdelávacích trajektóriách. Bolo zistené, že hierarchia motívov netradičných študentov sa odlišuje od herarchie motívov zistenej v celom súbore. Výsledky exploratórnej faktorovej analýzy taktiež ukázali na rozdiely vo faktorovej štruktúre motívov netradičných študentov v porovnaní s pôvodnou štruktrúou AMS.
Anotace anglicky
This conference paper deals with the non-traditional students and their motives for starting their univesity studies. The secondary data proceeded from the first part of a longitudinal online survey conducted at Masaryk University amongst first-year students in all the university bachelor´s and master´s degree programmes. Research instrument used in the original research was the questionnaire Academic Motivation Scale (AMS). The non-traditional students were determined as adult students 26 years of age or older who have previously undertaken a break in their educational trajectories. We found the hierarchy of non-traditional students´ motives for entering higher education divergent from the hierarchy found in the whole sample. The results of exploratory factor analysis showed as well a differentiation in the factor structure of non-traditional students´motives compared to the original structure of the AMS.
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUNázev: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 8. 2024 11:32