Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1544296, author = {Kaňák, Jan}, article_location = {Brno}, article_number = {3}, keywords = {social work; trained professionalism; primary identity; borders of profession}, language = {cze}, issn = {1213-6204}, journal = {Sociální práce - Sociálna práca}, title = {„Ale hlavně, když se to trénuje“ : Výcviková profesionalita a primární profesní identita sociální práce}, url = {http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=103&clanekid=1171}, volume = {19}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1544296 AU - Kaňák, Jan PY - 2019 TI - „Ale hlavně, když se to trénuje“ : Výcviková profesionalita a primární profesní identita sociální práce JF - Sociální práce - Sociálna práca VL - 19 IS - 3 SP - 82-99 EP - 82-99 PB - Asociace vzdělavatelů v sociální práci SN - 12136204 KW - social work KW - trained professionalism KW - primary identity KW - borders of profession UR - http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=103&clanekid=1171 L2 - http://www.socialniprace.cz/index.php?sekce=2&ukol=detail&id=103&clanekid=1171 N2 - Abstrakt CÍLE: Předkládaný text si klade za cíl odpovědět na otázku: Jak absolvovaný výcvik krizové intervence ovlivňuje zachování hranic oborové specificity u sociálních pracovnic, křesťanek, v organizacích poskytujících krizovou pomoc? TEORETICKÁ VÝCHODISKA: V textu vycházím z diskursivní povahy sociální práce, definuji profesionální diskurs a následně se blíže věnuji specializaci v sociální práci. V ní je podstatné definování primární profesionální identity, kterou spojuji s konceptem Person-in-Environment. METODY: Pro zodpovězení otázky byla využita data z šířeji zaměřeného výzkumu, která vznikala formou polo-strukturovaných rozhovorů. Analyzována byla za využití prvků konstruktivistické zakotvené teorie. VÝSLEDKY: Výstupy výzkumu popisují koncept Výcvikové profesionality. Definují základně jeho charakteristiky a zároveň poukazují na to, že aby nedocházelo k rozpouštění hranic oboru, je potřeba, aby sociální pracovníci vycházeli při pohledu na situaci krize z konceptu PIE. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Text je možné využít v praxi jako vodítko pro zachování oborové specificity i v situacích specializace sociálních pracovníků. Na úrovni pregraduální přípravy a celoživotního vzdělávání pak jako podnět k zamyšlení se nad vhodností akcentovat PIE jako primární profesionální identitu. Stejně tak je možné jej vnímat jako další příspěvek k diskusi o profesionalitě sociální práce jako oboru. ER -
KAŇÁK, Jan. „Ale hlavně, když se to trénuje“ : Výcviková profesionalita a primární profesní identita sociální práce. \textit{Sociální práce - Sociálna práca}. Brno: Asociace vzdělavatelů v sociální práci, 2019, roč.~19, č.~3, s.~82-99. ISSN~1213-6204.
|