J 2019

Customer satisfaction, loyalty, knowledge and competitiveness in the food industry

SUCHÁNEK, Petr a Maria KRÁLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Customer satisfaction, loyalty, knowledge and competitiveness in the food industry

Autoři

SUCHÁNEK, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) a Maria KRÁLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Economic Research-Ekonomska Istraživanja, Taylor & Francis, 2019, 1331-677X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50204 Business and management

Stát vydavatele

Chorvatsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 2.229

Kód RIV

RIV/00216224:14560/19:00107489

Organizační jednotka

Ekonomicko-správní fakulta

UT WoS

000474293800001

Klíčová slova anglicky

customer expectation; customer satisfactionmodel; perceived qualityand value; productknowledge; competitiveness; food industry

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 30. 9. 2019 13:38, Mgr. et Mgr. Nikol Zachovalová Barochová

Anotace

V originále

The subject of this article is customer satisfaction, loyalty, know-ledge and business competitiveness from the perspective of afood-industry customer. This article aims to analyse the relation-ship between customer satisfaction, customer loyalty, productknowledge, business competitiveness and other selected factorswhich influence customer satisfaction. The research is aimed atcustomers who purchase the product in question repeatedly andhave personal experience with this product. The research was car-ried out using a questionnaire which was presented to therespondents, who were customers of the selected companies. Inorder to model the relationships between the factors, a structuralequation model approach was used. The research showed the dir-ect influence of the product-knowledge variable on customerexpectation and product competitiveness, as well as the influenceof customer loyalty on product knowledge. Increased loyalty thusleads to the customer’s increased knowledge of the product. Therate of repeat purchase of the same product is important for therelationship between the variables. In this case, customer expect-ation was shown to be an important variable which is influencedby customer satisfaction. It can be concluded that when a prod-uct’s price is set correctly in relation to its quality, the price doesnot affect other research factors.

Návaznosti

GA16-16260S, projekt VaV
Název: Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování
Investor: Grantová agentura ČR, Přístup managementu k redukci zpětných toků ve vazbě na spokojenost zákazníků a neustálé zlepšování