2018
Tělo – výraz – obraz – koncept
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jana OVČÁČKOVÁ, Petra VICHROVÁ, Marcela LANDOVÁ, Pavel ŠAFÁŘ et. al.Základní údaje
Originální název
Tělo – výraz – obraz – koncept
Název česky
Tělo – výraz – obraz – koncept
Název anglicky
Body – Expression – Image – Concept
Autoři
STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jana OVČÁČKOVÁ, Petra VICHROVÁ, Marcela LANDOVÁ a Pavel ŠAFÁŘ
Vydání
1. vyd. Brno, 251 s. 2018
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
60401 Arts, Art history
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
ISBN
978-80-210-9126-9
Klíčová slova česky
tělo; hra; zobrazení těla; kánon; psychoanalýza; sebedestrukce; zdobení
Klíčová slova anglicky
Body; Play; Body portrayal; Canon; Psychoanalysis; Self-destruction; Decoration
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 8. 7. 2019 10:57, Mgr. Radka Vyskočilová
V originále
Publikace je zaměřena na zkoumání zobrazení těla a vyjadřování tělesnosti ve výtvarném umění a ve výtvarné výchově. Vstupní kapitola se vztahuje k obrazu těla a k pojímání těla jako prostředku vyjadřování v umění a ve výchově (Hana Stehlíková Babyrádová). Druhá kapitola pojednává o různých přístupech k zobrazování těla samotného v historii umění a výchovy (Petra Vichrová). Třetí část pojednává o možnostech tematizování těla z pohledu hlubině psychologického přístupu ve výchově a v arteterapii (Pavel Šafář). Čtvrtá kapitola obsahuje analýzu přístupů k tělo z pohledu psychologie (Marcela Landová). Pátá – závěrečná část řeší roli tělovosti z pohledu genderového přístupu a ve vztahu k mezioborové hře (Jana Ovčáčková). Text publikace je mezioborově zaměřen (teorie umění, teorie výchovy, psychologie).
Anglicky
The publication focuses on the examination of the portrayal of human body and expressing of bodility in arts and arts education. The opening chapter is concerning the image of bod and its perception as a means of expression in arts and education (Hana Stehlíková Babyrádová). The second chapter deals with various approaches towards the portrayal of human body itself in the history of art and education (Petra Vichrová). The third chapter discusses the possibilities of topicalization of body from the perspective of deep-psychology approach in education and art therapy (Pavel Šafář). The fourth chapter contains an analysis of approaches towards human body from the perspective of psychology (Marcela Landová). The fifth, and the last, chapter deals with bodility from the perspective of gender and in relation with interdisciplinary play (Jana Ovčáčková). The text of the publication is interdisciplinary (theory of art, theory of education, psychology).