B 2018

Tělo – výraz – obraz – koncept

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jana OVČÁČKOVÁ, Petra VICHROVÁ, Marcela LANDOVÁ, Pavel ŠAFÁŘ et. al.

Základní údaje

Originální název

Tělo – výraz – obraz – koncept

Název česky

Tělo – výraz – obraz – koncept

Název anglicky

Body – Expression – Image – Concept

Autoři

STEHLÍKOVÁ BABYRÁDOVÁ, Hana, Jana OVČÁČKOVÁ, Petra VICHROVÁ, Marcela LANDOVÁ a Pavel ŠAFÁŘ

Vydání

1. vyd. Brno, 251 s. 2018

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

60401 Arts, Art history

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

ISBN

978-80-210-9126-9

Klíčová slova česky

tělo; hra; zobrazení těla; kánon; psychoanalýza; sebedestrukce; zdobení

Klíčová slova anglicky

Body; Play; Body portrayal; Canon; Psychoanalysis; Self-destruction; Decoration

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 8. 7. 2019 10:57, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Publikace je zaměřena na zkoumání zobrazení těla a vyjadřování tělesnosti ve výtvarném umění a ve výtvarné výchově. Vstupní kapitola se vztahuje k obrazu těla a k pojímání těla jako prostředku vyjadřování v umění a ve výchově (Hana Stehlíková Babyrádová). Druhá kapitola pojednává o různých přístupech k zobrazování těla samotného v historii umění a výchovy (Petra Vichrová). Třetí část pojednává o možnostech tematizování těla z pohledu hlubině psychologického přístupu ve výchově a v arteterapii (Pavel Šafář). Čtvrtá kapitola obsahuje analýzu přístupů k tělo z pohledu psychologie (Marcela Landová). Pátá – závěrečná část řeší roli tělovosti z pohledu genderového přístupu a ve vztahu k mezioborové hře (Jana Ovčáčková). Text publikace je mezioborově zaměřen (teorie umění, teorie výchovy, psychologie).

Anglicky

The publication focuses on the examination of the portrayal of human body and expressing of bodility in arts and arts education. The opening chapter is concerning the image of bod and its perception as a means of expression in arts and education (Hana Stehlíková Babyrádová). The second chapter deals with various approaches towards the portrayal of human body itself in the history of art and education (Petra Vichrová). The third chapter discusses the possibilities of topicalization of body from the perspective of deep-psychology approach in education and art therapy (Pavel Šafář). The fourth chapter contains an analysis of approaches towards human body from the perspective of psychology (Marcela Landová). The fifth, and the last, chapter deals with bodility from the perspective of gender and in relation with interdisciplinary play (Jana Ovčáčková). The text of the publication is interdisciplinary (theory of art, theory of education, psychology).