e 2019

Třídní projekty v mateřské škole

SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ

Basic information

Original name

Třídní projekty v mateřské škole

Name (in English)

Kindergarten class projects

Edition

První. Praha, 144 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019

Publisher

Portál

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-262-1480-9

Keywords (in Czech)

Projektování; integrovaná tematická výuka; projektová výuka; předškolní vzdělávání.

Keywords in English

Designing; integrated thematic instruction; project teaching; preschool education.

Tags

Reviewed
Změněno: 9/7/2019 09:06, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.

Abstract

V originále

Publikace seznamuje se základními východisky tvorby krátkodobých plánů vzdělávání v mateřských školách, jakými jsou projektová výuka a integrovaná tematická výuka. Stěžejní část směřuje k procesu projektování. Přibližuje volbu obsahu vzdělávání v závislosti na vzdělávacích cílech. Dále se zabývá plánováním vhodné vzdělávací nabídky včetně efektivních vzdělávacích strategií podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte. Závěr publikace je věnován hodnocení výsledků vzdělávání.

In English

The publication introduces basic starting points for the creation of short-term education plans in kindergartens such as project teaching and integrated thematic instruction. The main part is focused on the design process. It outlines the choice of educational content according to educational objectives. It also deals with planning an appropriate educational offer, including effective educational strategies to support the development of each individual child. The conclusion of the publication is devoted to the evaluation of learning outcomes.