Detailed Information on Publication Record
2019
Třídní projekty v mateřské škole
SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁBasic information
Original name
Třídní projekty v mateřské škole
Name (in English)
Kindergarten class projects
Authors
Edition
První. Praha, 144 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22], 2019
Publisher
Portál
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Přehledové a vzdělávací texty
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-262-1480-9
Keywords (in Czech)
Projektování; integrovaná tematická výuka; projektová výuka; předškolní vzdělávání.
Keywords in English
Designing; integrated thematic instruction; project teaching; preschool education.
Tags
Reviewed
Změněno: 9/7/2019 09:06, doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D.
V originále
Publikace seznamuje se základními východisky tvorby krátkodobých plánů vzdělávání v mateřských školách, jakými jsou projektová výuka a integrovaná tematická výuka. Stěžejní část směřuje k procesu projektování. Přibližuje volbu obsahu vzdělávání v závislosti na vzdělávacích cílech. Dále se zabývá plánováním vhodné vzdělávací nabídky včetně efektivních vzdělávacích strategií podporujících rozvoj každého jednotlivého dítěte. Závěr publikace je věnován hodnocení výsledků vzdělávání.
In English
The publication introduces basic starting points for the creation of short-term education plans in kindergartens such as project teaching and integrated thematic instruction. The main part is focused on the design process. It outlines the choice of educational content according to educational objectives. It also deals with planning an appropriate educational offer, including effective educational strategies to support the development of each individual child. The conclusion of the publication is devoted to the evaluation of learning outcomes.