PEŠKOVÁ, Jitka a Lucie JAGOŠOVÁ. Museum work with gifted schoolchildren: Geology olympiad in the Czech Republic. Museologica Brunensia. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2019, roč. 8, č. 1, s. 32-34. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/MuB2019-1-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Museum work with gifted schoolchildren: Geology olympiad in the Czech Republic
Název česky Práce s nadanými žáky v muzeu: Geologická olympiáda v České republice
Autoři PEŠKOVÁ, Jitka a Lucie JAGOŠOVÁ.
Vydání Museologica Brunensia, Brno, Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný)
Obor 60500 6.5 Other Humanities and the Arts
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5817/MuB2019-1-6
Klíčová slova česky muzea; muzeum a škola; talentovaní žáci; Geologická olympiáda
Klíčová slova anglicky museums; museum and school; gifted schoolchildren; Geology olympiad
Příznaky Mezinárodní význam
Změnil Změnila: Mgr. Lucie Jagošová, DiS., PhD., učo 56041. Změněno: 17. 7. 2019 21:36.
Anotace
Museums have much to offer to the schools; the extension of normal teaching mainly consists in the possibility of object learning, in which the museums find no serious rival due to their extensive collections. They also can offer a greater support to schoolchildren who are gifted in disciplines represented in museums. Museums thus play an important role in the field of object learning due to their collection items, and this fact must be shown in a transparent view. A narrower cooperation of museums and schools in the Czech Republic, which goes beyond the scope of usual museum education programmes for schoolchildren, is now successfully realised, for example in the form of the Geology Olympiad. It is a subject competition for primary and secondary schoolchildren, testing their knowledge in geological disciplines.
Anotace česky
Muzea mají školám co nabídnout, nadstavbou je především možnost objektového učení, ve kterém nemají muzea díky svým sbírkám většího konkurenta. Současně mohou věnovat větší podporu žákům nadaným v těch oborech, které jsou v muzeích zastoupeny. Muzea tedy díky svým sbírkovým předmětům hrají na poli objektového učení velkou roli a je třeba to transparentně ukázat. Užší spolupráce, nad běžný rámec školních návštěv edukačních programů, se muzeím v České republice v současné době daří například díky Geologické olympiádě. Jedná se o předmětovou soutěž pro žáky základních a středních škol ve znalostech geologických disciplín.
VytisknoutZobrazeno: 14. 5. 2024 00:06