Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1546646, author = {Černý, Michal}, article_location = {Bratislava}, article_number = {2}, keywords = {library; environment; educational environment; pragmatism; learning librarian}, language = {cze}, issn = {1336-0779}, journal = {ITlib. Informačné technológie a knižnice}, title = {Knihovna jako edukační prostředí: ke změně paradigmatu (nejen) v akademických knihovnách}, url = {https://itlib.cvtisr.sk/archiv/2019/2/knihovna-jako-edukacni-prostredi-ke-zmene-paradigmatu-nejen-v-akademickych-knihovnach-library-as-an-educational-environment-to-change-paradigm-not-only-in-academic-libraries.html?page_id=3606}, volume = {23}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1546646 AU - Černý, Michal PY - 2019 TI - Knihovna jako edukační prostředí: ke změně paradigmatu (nejen) v akademických knihovnách JF - ITlib. Informačné technológie a knižnice VL - 23 IS - 2 SP - 13-17 EP - 13-17 PB - Centrum vedecko-technických informácií SR SN - 13360779 KW - library KW - environment KW - educational environment KW - pragmatism KW - learning librarian UR - https://itlib.cvtisr.sk/archiv/2019/2/knihovna-jako-edukacni-prostredi-ke-zmene-paradigmatu-nejen-v-akademickych-knihovnach-library-as-an-educational-environment-to-change-paradigm-not-only-in-academic-libraries.html?page_id=3606 N2 - Článek se stručně věnuje změně paradigmatu v přístupu ke knihovnictví v akademických knihovnách. Snaží se ukázat, že je třeba nahradit stávající model založený na entitách a interakcích mezi nimi novým pojetím, které do centra svého zájmu postaví prostředí. Tématizuje pak toto uchopení prostředí na poznatcích George Lakoffa a ukazuje, že různá dynamicky se měnící prostředí mají vliv na odlišnou strukturaci poznatků. Knihovnu pak vnímá jako místo, které má o efektivní strukturaci poznatků (studentů i akademiků) vhodným způsobem pečovat. ER -
ČERNÝ, Michal. Knihovna jako edukační prostředí: ke změně paradigmatu (nejen) v akademických knihovnách. \textit{ITlib. Informačné technológie a knižnice}. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2019, roč.~23, č.~2, s.~13-17. ISSN~1336-0779.
|