2019
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: Pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace
ČERNÝ, MichalZákladní údaje
Originální název
Digitální informační kurátorství jako univerzální edukační přístup: Pragmatická edukační teorie a její prakticko-výzkumná implementace
Název anglicky
Digital InformationDigital information curatorship as a universal educational approach: Pragmatic educational theory and its practical-research implementation
Autoři
ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
2., přepracované vydání. Brno, 206 s. 2019
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00110227
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISBN
978-80-210-9233-4
Klíčová slova česky
vzdělávání; kurátorství; kurátorství obsahu; pedagogický výzkum; informační věda; digitální knihovny; pragmatismus; fenomenologie; nelineární učení
Klíčová slova anglicky
education; curatorship; content curators; pedagogical research; information science; digital libraries; pragmatism; phenomenology; nonlinear learning
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 26. 7. 2024 22:51, RNDr. Michal Černý, Ph.D.
V originále
Kniha se věnuje tématu digitálního informačního kurátorství, které studuje v kontextu konektivistické a konstruktivistické výuky. Toto téma ukazuje jako zásadní pedagogický přistup, který umožňuje vzdělávání s vyšší mírou participace studentů, jejich autonomii, ale také lepší diferenci vzdělávacího obsahu. Téma digitálního informačního kurátorství kniha zařazuje také do kontextu informační vědy, andragogiky, digitálních knihoven a dalších souvisejících témat. Úvodní teoretické vymezení postupně přechází do oblasti konkrétních vzdělávacích doporučení. Od knihovnického pojetí tak postupně přechází v univerzální edukační přístup.
Anglicky
The book focuses on the topic of digital information curatorship, which it studies in the context of connectivistic and constructivist teaching. This topic shows as a fundamental pedagogical approach, which allows for a higher level of student participation, their autonomy, but also a better differentiation of educational content. The topic of digital information curatorship is also included in the context of information science, andragogy, digital libraries and other related topics. From the initial theoretical definition, it gradually goes into the field of specific educational recommendations. From the library concept, it gradually translates into a universal educational approach.