J 2019

Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija

SOKOLOVA, Anastasija a Martina BALÁKOVÁ

Základní údaje

Originální název

Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija

Název česky

Výuka ruštiny jako cizího jazyka pro české studenty se zrakovým postižením v kontextu inkluzivního vzdělávání

Název anglicky

TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TO CZECH STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENTS IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION

Autoři

SOKOLOVA, Anastasija (203 Česká republika, garant, domácí) a Martina BALÁKOVÁ (203 Česká republika)

Vydání

Jazyk i kultura (Language and Culture), Tomsk, Tomská státní univerzita, 2019, 1999-6195

Další údaje

Jazyk

ruština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50302 Education, special

Stát vydavatele

Rusko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/19:00110238

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

UT WoS

000476659400019

Klíčová slova česky

výuka ruštiny pro cizince; lidé se zrakovým postižením; slabozrací; nevidomí; inkluzivní vzdělávání

Klíčová slova anglicky

teaching Russian as a foreign language; people with visual impairments; purblind people; blind people; inclusive education

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2020 12:47, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

Sovremennaja sistema obrazovanija v Čechii otličajetsja jarko vyražennoj tendencijej k inkljuzii, t.je. ravnopravnomu podchodu k obučeniju vsech učašichsja bez isključenija. Cel dannoj staťi - proděmonstrirovať na primere raboty so slaboviďaščimi studentami osnovnyje principy inkljuzivnogo obrazovanija, primeňajemyje v processe obučenija russkomu kak inostrannomu češskich studentov s narušenijami zrenija. Issledovanije provodilos v těčenije 6 semestrov i stroilos na metodě nabljuděnija i analiza nakoplennogo opyta.

Anglicky

The modern education system of the Czech Republic has a pronounced tendency towards inclusion, i.e. an equal approach to teaching all students without exception. The aim of this article is to demonstrate the basic principles of inclusive education applied in the process of learning Russian as a foreign language of Czech students with visual impairments. The research was conducted over 6 semesters and it is based on the method of observation and analysis of accumulated experience.