2019
Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija
SOKOLOVA, Anastasija a Martina BALÁKOVÁZákladní údaje
Originální název
Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija
Název česky
Výuka ruštiny jako cizího jazyka pro české studenty se zrakovým postižením v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky
TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TO CZECH STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENTS IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION
Autoři
SOKOLOVA, Anastasija (203 Česká republika, garant, domácí) a Martina BALÁKOVÁ (203 Česká republika)
Vydání
Jazyk i kultura (Language and Culture), Tomsk, Tomská státní univerzita, 2019, 1999-6195
Další údaje
Jazyk
ruština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50302 Education, special
Stát vydavatele
Rusko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00110238
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
UT WoS
000476659400019
Klíčová slova česky
výuka ruštiny pro cizince; lidé se zrakovým postižením; slabozrací; nevidomí; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky
teaching Russian as a foreign language; people with visual impairments; purblind people; blind people; inclusive education
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 4. 3. 2020 12:47, Dana Nesnídalová
V originále
Sovremennaja sistema obrazovanija v Čechii otličajetsja jarko vyražennoj tendencijej k inkljuzii, t.je. ravnopravnomu podchodu k obučeniju vsech učašichsja bez isključenija. Cel dannoj staťi - proděmonstrirovať na primere raboty so slaboviďaščimi studentami osnovnyje principy inkljuzivnogo obrazovanija, primeňajemyje v processe obučenija russkomu kak inostrannomu češskich studentov s narušenijami zrenija. Issledovanije provodilos v těčenije 6 semestrov i stroilos na metodě nabljuděnija i analiza nakoplennogo opyta.
Anglicky
The modern education system of the Czech Republic has a pronounced tendency towards inclusion, i.e. an equal approach to teaching all students without exception. The aim of this article is to demonstrate the basic principles of inclusive education applied in the process of learning Russian as a foreign language of Czech students with visual impairments. The research was conducted over 6 semesters and it is based on the method of observation and analysis of accumulated experience.