SOKOLOVA, Anastasija a Martina BALÁKOVÁ. Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija. Jazyk i kultura (Language and Culture). Tomsk: Tomská státní univerzita, 2019, roč. 2019, č. 45, s. 264-279. ISSN 1999-6195. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17223/19996195/45/19.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija
Název česky Výuka ruštiny jako cizího jazyka pro české studenty se zrakovým postižením v kontextu inkluzivního vzdělávání
Název anglicky TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TO CZECH STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENTS IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION
Autoři SOKOLOVA, Anastasija (203 Česká republika, garant, domácí) a Martina BALÁKOVÁ (203 Česká republika).
Vydání Jazyk i kultura (Language and Culture), Tomsk, Tomská státní univerzita, 2019, 1999-6195.
Další údaje
Originální jazyk ruština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50302 Education, special
Stát vydavatele Rusko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW Článek na webových stránkách časopisu "Jazyk i kultura (Language and Culture)"
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00110238
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.17223/19996195/45/19
UT WoS 000476659400019
Klíčová slova česky výuka ruštiny pro cizince; lidé se zrakovým postižením; slabozrací; nevidomí; inkluzivní vzdělávání
Klíčová slova anglicky teaching Russian as a foreign language; people with visual impairments; purblind people; blind people; inclusive education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 3. 2020 12:47.
Anotace
Sovremennaja sistema obrazovanija v Čechii otličajetsja jarko vyražennoj tendencijej k inkljuzii, t.je. ravnopravnomu podchodu k obučeniju vsech učašichsja bez isključenija. Cel dannoj staťi - proděmonstrirovať na primere raboty so slaboviďaščimi studentami osnovnyje principy inkljuzivnogo obrazovanija, primeňajemyje v processe obučenija russkomu kak inostrannomu češskich studentov s narušenijami zrenija. Issledovanije provodilos v těčenije 6 semestrov i stroilos na metodě nabljuděnija i analiza nakoplennogo opyta.
Anotace anglicky
The modern education system of the Czech Republic has a pronounced tendency towards inclusion, i.e. an equal approach to teaching all students without exception. The aim of this article is to demonstrate the basic principles of inclusive education applied in the process of learning Russian as a foreign language of Czech students with visual impairments. The research was conducted over 6 semesters and it is based on the method of observation and analysis of accumulated experience.
VytisknoutZobrazeno: 12. 9. 2024 07:19