J 2019

Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija

SOKOLOVA, Anastasija and Martina BALÁKOVÁ

Basic information

Original name

Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija

Name in Czech

Výuka ruštiny jako cizího jazyka pro české studenty se zrakovým postižením v kontextu inkluzivního vzdělávání

Name (in English)

TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TO CZECH STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENTS IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION

Authors

SOKOLOVA, Anastasija (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Martina BALÁKOVÁ (203 Czech Republic)

Edition

Jazyk i kultura (Language and Culture), Tomsk, Tomská státní univerzita, 2019, 1999-6195

Other information

Language

Russian

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50302 Education, special

Country of publisher

Russian Federation

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14410/19:00110238

Organization unit

Faculty of Education

UT WoS

000476659400019

Keywords (in Czech)

výuka ruštiny pro cizince; lidé se zrakovým postižením; slabozrací; nevidomí; inkluzivní vzdělávání

Keywords in English

teaching Russian as a foreign language; people with visual impairments; purblind people; blind people; inclusive education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 4/3/2020 12:47, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Sovremennaja sistema obrazovanija v Čechii otličajetsja jarko vyražennoj tendencijej k inkljuzii, t.je. ravnopravnomu podchodu k obučeniju vsech učašichsja bez isključenija. Cel dannoj staťi - proděmonstrirovať na primere raboty so slaboviďaščimi studentami osnovnyje principy inkljuzivnogo obrazovanija, primeňajemyje v processe obučenija russkomu kak inostrannomu češskich studentov s narušenijami zrenija. Issledovanije provodilos v těčenije 6 semestrov i stroilos na metodě nabljuděnija i analiza nakoplennogo opyta.

In English

The modern education system of the Czech Republic has a pronounced tendency towards inclusion, i.e. an equal approach to teaching all students without exception. The aim of this article is to demonstrate the basic principles of inclusive education applied in the process of learning Russian as a foreign language of Czech students with visual impairments. The research was conducted over 6 semesters and it is based on the method of observation and analysis of accumulated experience.