2019
Chirurgie z pohledu studentů
POSPÍŠILOVÁ, AlenaZákladní údaje
Originální název
Chirurgie z pohledu studentů
Název česky
Chirurgie z pohledu studentů
Název anglicky
Surgery from the perspective of students
Autoři
POSPÍŠILOVÁ, Alena
Vydání
Jarní sesterský chirurgický den Evy Kvasnicové - multioborová spolupráce, 2019
Další údaje
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Klíčová slova česky
Student, chirurgie, edukace, mentor
Klíčová slova anglicky
Student, surgery, education, mentor
Změněno: 24. 7. 2019 10:10, Mgr. Alena Pospíšilová, Ph.D.
V originále
Cílem příspěvku bylo seznámit sestry s názory studentů na praxi probíhající na chirurgickém pracovišti. Studenti v rámci šetření hodnotili prostřednictvím dotazníku faktory ovlivňující spokojenost/nespokojenost na jednotlivých chirurgických pracovištích. Celkem bylo zpracováno 63 hodnocené pracovišť. Výsledky odhalily, že 83 % studentů preferuje blokovou výuku, která by měla být vedena v kombinaci vyučujících z katedry a mentorů (78 %). Téměř 40 % studenů uvedlo, že během praxe pod vedením mentora pracuje funkčním systémem práce. Studenti hodnotili dostatek odborné práce na pracovišti a kolektiv na ošetřovatelské jednotce, jako faktory, které ovlivňují jejich spokojenost v průběhu klinické praxe. Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů.
Česky
Cílem příspěvku bylo seznámit sestry s názory studentů na praxi probíhající na chirurgickém pracovišti. Studenti v rámci šetření hodnotili prostřednictvím dotazníku faktory ovlivňující spokojenost/nespokojenost na jednotlivých chirurgických pracovištích. Celkem bylo zpracováno 63 hodnocené pracovišť. Výsledky odhalily, že 83 % studentů preferuje blokovou výuku, která by měla být vedena v kombinaci vyučujících z katedry a mentorů (78 %). Téměř 40 % studenů uvedlo, že během praxe pod vedením mentora pracuje funkčním systémem práce. Studenti hodnotili dostatek odborné práce na pracovišti a kolektiv na ošetřovatelské jednotce, jako faktory, které ovlivňují jejich spokojenost v průběhu klinické praxe. Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů.
Anglicky
890/5000 The aim of the paper was to acquaint the nurses with the opinions of students on the practice in the surgical department. The students evaluated the factors influencing satisfaction / dissatisfaction in individual surgical workplaces. A total of 63 evaluated workplaces were processed. The results revealed that 83% of students prefer block teaching, which should be conducted in a combination of departmental teachers and mentors (78%). Almost 40% of the students stated that during the practice under the guidance of a mentor they work in a working system of work. Students evaluated enough professional work in the workplace and a team in the nursing unit as factors that influence their satisfaction during clinical practice. We believe that the information obtained will improve the practical training of students during their clinical practice and will be useful in the preparation of mentors for the clinical teaching of students.