p 2019

Chirurgie z pohledu studentů

POSPÍŠILOVÁ, Alena

Základní údaje

Originální název

Chirurgie z pohledu studentů

Název česky

Chirurgie z pohledu studentů

Název anglicky

Surgery from the perspective of students

Autoři

POSPÍŠILOVÁ, Alena

Vydání

Jarní sesterský chirurgický den Evy Kvasnicové - multioborová spolupráce, 2019

Další údaje

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Klíčová slova česky

Student, chirurgie, edukace, mentor

Klíčová slova anglicky

Student, surgery, education, mentor
Změněno: 24. 7. 2019 10:10, Mgr. Alena Pospíšilová, Ph.D.

Anotace

V originále

Cílem příspěvku bylo seznámit sestry s názory studentů na praxi probíhající na chirurgickém pracovišti. Studenti v rámci šetření hodnotili prostřednictvím dotazníku faktory ovlivňující spokojenost/nespokojenost na jednotlivých chirurgických pracovištích. Celkem bylo zpracováno 63 hodnocené pracovišť. Výsledky odhalily, že 83 % studentů preferuje blokovou výuku, která by měla být vedena v kombinaci vyučujících z katedry a mentorů (78 %). Téměř 40 % studenů uvedlo, že během praxe pod vedením mentora pracuje funkčním systémem práce. Studenti hodnotili dostatek odborné práce na pracovišti a kolektiv na ošetřovatelské jednotce, jako faktory, které ovlivňují jejich spokojenost v průběhu klinické praxe. Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů.

Česky

Cílem příspěvku bylo seznámit sestry s názory studentů na praxi probíhající na chirurgickém pracovišti. Studenti v rámci šetření hodnotili prostřednictvím dotazníku faktory ovlivňující spokojenost/nespokojenost na jednotlivých chirurgických pracovištích. Celkem bylo zpracováno 63 hodnocené pracovišť. Výsledky odhalily, že 83 % studentů preferuje blokovou výuku, která by měla být vedena v kombinaci vyučujících z katedry a mentorů (78 %). Téměř 40 % studenů uvedlo, že během praxe pod vedením mentora pracuje funkčním systémem práce. Studenti hodnotili dostatek odborné práce na pracovišti a kolektiv na ošetřovatelské jednotce, jako faktory, které ovlivňují jejich spokojenost v průběhu klinické praxe. Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů.