POSPÍŠILOVÁ, Alena. Chirurgie z pohledu studentů (Surgery from the perspective of students). In Jarní sesterský chirurgický den Evy Kvasnicové - multioborová spolupráce. 2019. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Chirurgie z pohledu studentů |
Name in Czech | Chirurgie z pohledu studentů |
Name (in English) | Surgery from the perspective of students |
Authors | POSPÍŠILOVÁ, Alena. |
Edition | Jarní sesterský chirurgický den Evy Kvasnicové - multioborová spolupráce, 2019. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Requested lectures |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Keywords (in Czech) | Student, chirurgie, edukace, mentor |
Keywords in English | Student, surgery, education, mentor |
Changed by | Changed by: Mgr. Alena Pospíšilová, Ph.D., učo 59873. Changed: 24/7/2019 10:10. |
Abstract |
---|
Cílem příspěvku bylo seznámit sestry s názory studentů na praxi probíhající na chirurgickém pracovišti. Studenti v rámci šetření hodnotili prostřednictvím dotazníku faktory ovlivňující spokojenost/nespokojenost na jednotlivých chirurgických pracovištích. Celkem bylo zpracováno 63 hodnocené pracovišť. Výsledky odhalily, že 83 % studentů preferuje blokovou výuku, která by měla být vedena v kombinaci vyučujících z katedry a mentorů (78 %). Téměř 40 % studenů uvedlo, že během praxe pod vedením mentora pracuje funkčním systémem práce. Studenti hodnotili dostatek odborné práce na pracovišti a kolektiv na ošetřovatelské jednotce, jako faktory, které ovlivňují jejich spokojenost v průběhu klinické praxe. Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů. |
Abstract (in Czech) |
---|
Cílem příspěvku bylo seznámit sestry s názory studentů na praxi probíhající na chirurgickém pracovišti. Studenti v rámci šetření hodnotili prostřednictvím dotazníku faktory ovlivňující spokojenost/nespokojenost na jednotlivých chirurgických pracovištích. Celkem bylo zpracováno 63 hodnocené pracovišť. Výsledky odhalily, že 83 % studentů preferuje blokovou výuku, která by měla být vedena v kombinaci vyučujících z katedry a mentorů (78 %). Téměř 40 % studenů uvedlo, že během praxe pod vedením mentora pracuje funkčním systémem práce. Studenti hodnotili dostatek odborné práce na pracovišti a kolektiv na ošetřovatelské jednotce, jako faktory, které ovlivňují jejich spokojenost v průběhu klinické praxe. Věříme, že zjištěné informace povedou ke zkvalitnění praktické výuky studentů v průběhu jejich klinické praxe a bude je možno využít při přípravě mentorek pro klinickou výuku studentů. |
Abstract (in English) |
---|
890/5000 The aim of the paper was to acquaint the nurses with the opinions of students on the practice in the surgical department. The students evaluated the factors influencing satisfaction / dissatisfaction in individual surgical workplaces. A total of 63 evaluated workplaces were processed. The results revealed that 83% of students prefer block teaching, which should be conducted in a combination of departmental teachers and mentors (78%). Almost 40% of the students stated that during the practice under the guidance of a mentor they work in a working system of work. Students evaluated enough professional work in the workplace and a team in the nursing unit as factors that influence their satisfaction during clinical practice. We believe that the information obtained will improve the practical training of students during their clinical practice and will be useful in the preparation of mentors for the clinical teaching of students. |
PrintDisplayed: 22/5/2024 17:36