B 2019

Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva

SVOBODOVÁ, Hana, Darina MÍSAŘOVÁ, Radek DURNA, Tereza ČEŠKOVÁ, Eduard HOFMANN et. al.

Základní údaje

Originální název

Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva

Název česky

Koncepce terénní výuky pro základní školy. Na příkladu námětů pro krátkodobou a střednědobou terénní výuku vlastivědného a zeměpisného učiva

Název anglicky

The Concept of Outdoor Education for Elementary School. On examples of topics for short-term and medium-term outdoor education in primary and lower secondary education

Vydání

1., elektronické vyd. Brno, 110 s. 2019

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Odborná kniha

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

ISBN

978-80-210-9246-4

Klíčová slova česky

koncepce, terénní výuka, Zeměpis, Člověk a jeho svět, učitel

Klíčová slova anglicky

Concept, outdoor education, Geography, Man and his World, teacher

Štítky

Změněno: 24. 7. 2019 11:15, Mgr. Radka Vyskočilová

Anotace

V originále

Certifikovaná metodika terénní výuky pro základní školy představuje „návod“ jak, kdy, kde a v jakých formách je vhodné zařazovat terénní výuku připravenou a vedenou učitelem tak, aby obsahově navazovala na učivo probírané ve škole a prohlubovala jej. Součástí metodiky jsou podrobné příklady výukových témat využitelných v prostředí města i venkovské obce, pokyny k zajištění bezpečnosti terénní výuky, legislativní předpisy spojené s výukou v terénu a příklady využití specifických výukových pomůcek.

Anglicky

The Concept of Outdoor Education for Elementary School is a “guide”, how, when, where and in which forms it is appropriate to include the outdoor education to the elementary school curriculum. We focus on fact that short-term and mid-term forms of outdoor education shoud be prepared and guided by the teacher himself. The Concept includes detailed examples of educational topics applicable in the urban and rural environment, guidance to ensure pupils´ safety, legislative regulations related to outdoor education and examples of the use of specific teaching aids.