2019
Činitelé ovlivňující biofilní orientaci učitele a jeho přístup k (environmentální) výchově - přehled problematiky
LÉTALOVÁ, JanaZákladní údaje
Originální název
Činitelé ovlivňující biofilní orientaci učitele a jeho přístup k (environmentální) výchově - přehled problematiky
Název česky
Činitelé ovlivňující biofilní orientaci učitele a jeho přístup k (environmentální) výchově - přehled problematiky
Název anglicky
Factors influencing teacher's biophilic orientation and his/her approach to (environmental) education - review of the issue
Autoři
LÉTALOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého v Olomouci, 2019, 1213-7758
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/19:00110264
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
biofilní orientace; biofilní vzdělávání; environmentální výchova; ekologická krize
Klíčová slova anglicky
biophile orientation; biophile education; environmental education; ecological crisis
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 14. 4. 2020 08:16, Dana Nesnídalová
V originále
Předložený text je původní přehledovou studií, ve které autorka poukazuje na závažnost globální ekologické krize a zdůrazňuje potřebu biofilně orientované výchovy a vzdělávání jako jedné z cest k jejímu překonání. Studie systematizuje rozmanité zahraniční i domácí teoretické a výzkumné poznatky z této oblasti, které strukturuje do čtyř základních domén. První z nich reflektuje psychologicko-pedagogické aspekty našeho vztahu k přírodě, ve druhé doméně je kladen důraz na významné životní zkušenosti, které ovlivňují biofilní jednání. Třetí doména je věnována psychologicko-sociální rovině biofilního jednání a poslední doména představuje a diskutuje efektivitu školní environmentální výchovy jako nástroje celkové modifikace lidského jednání.
Anglicky
The submitted text is an original review study in which the author points out the importance of the global ecological crisis and emphasizes the need for biophile education as a possible way to overcome the crisis. The study systematizes various foreign and Czech theoretical and research findings in this area, which are structured into four domains. The first one reflects the psychological-pedagogical aspects of our relation to the nature, the second domain concentrates on significant life experiences which motivate our biophile behaviour, the third domain deals with the psychological-social aspects of the biophile behaviour and the last domain discusses the effectivity of school environmental education as a tool of modification of human behaviour in general.