VLČEK, Petr, Iva KOUŘILOVÁ a Vladislav MUŽÍK. Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula. In Scientia Movens 2018 Sborník příspěvků z mezinárodní studentské vědecké konference konané dne 27. února 2018. 2018. ISBN 978-80-87647-42-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula
Název česky Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula
Autoři VLČEK, Petr, Iva KOUŘILOVÁ a Vladislav MUŽÍK.
Vydání Scientia Movens 2018 Sborník příspěvků z mezinárodní studentské vědecké konference konané dne 27. února 2018, 2018.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-87647-42-4
Klíčová slova česky Španělsko; Česká republika; tělesná výchova; kurikulum; vzdělávací program; komparace
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. PhDr. Mgr. Petr Vlček, Ph.D., učo 346572. Změněno: 13. 8. 2019 15:21.
Anotace
Příspěvek uvádí vybrané analýzy projektového kurikula tělesné výchovy ve Španělsku, které následně srovnává s projektovaným kurikulem tělesné výchovy v České republice. Vznik předkládaného textu byl iniciován výsledky české kurikulární reformy, které podle některých výzkumných prací zaostávají za původními očekáváními. Motivem příspěvku tedy byla snaha získat a posoudit přístupy k projektování tělesné výchovy našich zahraničních kolegů, které by mohly napomoci při tvorbě, revizích a inovacích českých kurikulárních dokumentů, které jsou v současnosti velice aktuální. V analýze a deskripci španělského kurikulárního dokumentu pro primární vzdělávání, která je pro předložený text klíčová, se zabýváme jeho formální a obsahovou stránkou. Důraz klademe především na oblast tělesné výchovy. Ve výsledcích a závěrech jsou diskutovány podobnosti a rozdíly mezi pojetím kurikula tělesné výchovy primárního vzdělávání ve Španělsku a v České republice. Hodnoceny jsou vybrané kvality analyzovaného projektovaného kurikula a formulována doporučení pro revize českých vzdělávacích programů projektujících tělesnou výchovu.
Návaznosti
MUNI/A/0877/2017, interní kód MUNázev: Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk (Akronym: VOČaZ 2018)
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum kurikula tělesné výchovy a výchovy ke zdraví pro předškolní a mladší školní věk, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 15. 8. 2024 12:28