J 2019

ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY

ŠEVEČKOVÁ, Monika and Anastasija SOKOLOVA

Basic information

Original name

ELEKTRONICKÉ UČEBNICE: NOVÉ VÝZVY

Name (in English)

ELECTRONIC TEXTBOOKS: NEW CHALLENGES

Authors

ŠEVEČKOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Anastasija SOKOLOVA (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Lingua et Vita, Bratislava, Vydavateľstvo EKONÓM, 2019, 1338-6743

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14640/19:00110404

Organization unit

Language Centre

Keywords in English

electronic textbook; competence; Masaryk University; educational process; Russian language; methods and strategies

Tags

Reviewed
Změněno: 4/3/2020 12:26, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Článek představuje v kostce výuku ruského jazyka jako cizího, vyučovaného Centrem jazykového vzdělávání a na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity. Autorky vysvětlují motivy vzniku elektronických učebnic a popisují jednotlivé kroky při jejich zpracování. Cílem je poukázat na měnící se roli učitele a potřeby studentů a také akcentovat vyučovací styly a strategie.

In English

The article is an epitome of Russian language tuition as a foreign language, taught at the Language Centre and the Faculty of Education of Masaryk University. The authors explicate the incentives for creation of new electronic textbooks and describe particular steps in the process of formation. The aim is to emphasize the changing role of the teacher and needs of students, as well as accentuate the educational methods and strategies.