2019
Place-based education from three perspectives
ČINČERA, Jan, Barbora VALEŠOVÁ, Šárka KŘEPELKOVÁ, Petra ŠIMONOVÁ, Roman KROUFEK et. al.Základní údaje
Originální název
Place-based education from three perspectives
Autoři
ČINČERA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí), Barbora VALEŠOVÁ (203 Česká republika, domácí), Šárka KŘEPELKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Petra ŠIMONOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Roman KROUFEK (203 Česká republika)
Vydání
Environmental Education Research, Abingdon, Routledge, Taylor & Francis, 2019, 1350-4622
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 2.266
Kód RIV
RIV/00216224:14230/19:00110448
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
UT WoS
000481297100001
Klíčová slova anglicky
Place-based education; community-based project; students’ participation; qualitative research
Štítky
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 10. 1. 2020 08:38, Mgr. Blanka Farkašová
Anotace
V originále
This article examines the perception of the Czech place-based education program School for Sustainable Development from the perspectives of the participating students, teachers, and representatives of the local municipalities. The study is based on an analysis of paired or group interviews with 47 students, 7 teachers, and 6 representatives. The findings show that while the teachers perceived the process of the students’ involvement in planning and conducting a community-based project as highly participative, the students’ opportunities to shape the process through making their own decisions were rather limited and the teachers kept control over important parts of the process to themselves. While the cooperation of the schools with their respective municipalities was appreciated by most of the respondents, several barriers have been identified. Participation in the project has likely increased the teachers’ self-effectiveness, developed the students’ interpersonal competence, and improved the atmosphere at the schools involved.
Návaznosti
CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000672, interní kód MU |
|