b 2019

Abeceda pohybové aktivity dětí

MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ and Hana JANOŠKOVÁ

Basic information

Original name

Abeceda pohybové aktivity dětí

Edition

1. vyd. Brno, Elportál, 2019

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učebnice

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

ISBN

978-80-210-9405-5

ISSN

Keywords (in Czech)

tělesná výchova; pohybová aktivita; pohybová aktivita dětí; pohybový režim dětí; didaktika tělesné výchovy; výuka tělesné výchovy

Keywords in English

physical education; physical activity; Physical Activities for Children; educational Area Humans and Health; didactics of Physical Education; teaching Physical Education; educational field Physical Education

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 21/10/2019 11:43, Mgr. Petra Baštářová

Abstract

V originále

Elektronická multimediální učebnice Abeceda pohybové aktivity dětí přibližuje a zdůrazňuje pohyb dítěte jako jednu ze základních životních potřeb dětského organizmu. Učebnice propojuje vybraná teoretická a didaktická témata tělesné výchovy a výchovy dětí k pohybové aktivitě s praktickými videoukázkami a fotodokumentacemi ze školní i mimoškolní praxe a je zaměřena na utváření celkového pohybového režimu dětí ve škole i mimo školu. Publikace je primárně určena studentům učitelství pro 1. stupeň základní školy a učitelství pro mateřské školy, inspiraci zde však najdou také další pedagogičtí pracovníci zabývající se pohybovou aktivitou dětí ve volném čase.

In English

The electronic multimedia textbook features and emphasises children’s movement as one of the basic, vital needs of a child’s organism. The textbooks links selected theoretical and didactic topics of physical education and instruction of physical activities to children with practical video-sequences and photographs which document the school and outside school practice. The textbook is primarily aimed at elementary school and pre-school student teachers. However, other adults who deal with children’s physical activities in their free time can find the book inspiring, too. The textbook focuses on the design of the whole concept of children’s movement at school and outside school.