Detailed Information on Publication Record
2019
Abeceda pohybové aktivity dětí
MUŽÍK, Vladislav, Hana ŠERÁKOVÁ and Hana JANOŠKOVÁBasic information
Original name
Abeceda pohybové aktivity dětí
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Elportál, 2019
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učebnice
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN
978-80-210-9405-5
ISSN
Keywords (in Czech)
tělesná výchova; pohybová aktivita; pohybová aktivita dětí; pohybový režim dětí; didaktika tělesné výchovy; výuka tělesné výchovy
Keywords in English
physical education; physical activity; Physical Activities for Children; educational Area Humans and Health; didactics of Physical Education; teaching Physical Education; educational field Physical Education
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 21/10/2019 11:43, Mgr. Petra Baštářová
V originále
Elektronická multimediální učebnice Abeceda pohybové aktivity dětí přibližuje a zdůrazňuje pohyb dítěte jako jednu ze základních životních potřeb dětského organizmu. Učebnice propojuje vybraná teoretická a didaktická témata tělesné výchovy a výchovy dětí k pohybové aktivitě s praktickými videoukázkami a fotodokumentacemi ze školní i mimoškolní praxe a je zaměřena na utváření celkového pohybového režimu dětí ve škole i mimo školu. Publikace je primárně určena studentům učitelství pro 1. stupeň základní školy a učitelství pro mateřské školy, inspiraci zde však najdou také další pedagogičtí pracovníci zabývající se pohybovou aktivitou dětí ve volném čase.
In English
The electronic multimedia textbook features and emphasises children’s movement as one of the basic, vital needs of a child’s organism. The textbooks links selected theoretical and didactic topics of physical education and instruction of physical activities to children with practical video-sequences and photographs which document the school and outside school practice. The textbook is primarily aimed at elementary school and pre-school student teachers. However, other adults who deal with children’s physical activities in their free time can find the book inspiring, too. The textbook focuses on the design of the whole concept of children’s movement at school and outside school.