JUHAŇÁK, Libor. Analytika a data mining ve vzdělávání : revoluce nebo evoluce? In Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE, 13. 5. 2019, Plzeň. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Analytika a data mining ve vzdělávání : revoluce nebo evoluce?
Název anglicky Analytics and data mining in education : revolution or evolution?
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Interdisciplinární studentská vědecká konference doktorandů FPE, 13. 5. 2019, Plzeň, 2019.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00110471
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky analytika učení; data mining ve vzdělávání
Klíčová slova anglicky learning analytics; educational data mining
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 17. 3. 2020 12:08.
Anotace
V příspěvku budou představeny oblasti označované jako data mining ve vzdělávání (educational data mining) a analytika učení (learning analytics). Přestože jde o oblasti, které jsou v českém pedagogickém prostředí stále relativně nové, v zahraničí zaznamenávají v posledních letech poměrně bouřlivý vývoj. Příspěvek se pokusí nastínit šíři výzkumných témat, která jsou v těchto oblastech řešena a kterým je zvláště v poslední době věnována zvýšená pozornost výzkumníků i praktiků v rámci e-learningu a technologiemi podporovaného učení. Zároveň budou prezentovány konkrétní příklady využití metod analytiky učení a data miningu ve vzdělávání v různých vzdělávacích systémech či nástrojích.
Anotace anglicky
The presentation focuses on the areas of educational data mining and learning analytics, which will be introduced and described. Despite the fact that these areas are still relatively new in the Czech Republic, they have been developing quite rapidly in the international environment during recent years. The presentation will outline the broad range of research topics that are being addressed in these areas and that have been given particular attention recently. At the same time, specific examples of the use of learning analytics and educational data mining in various educational contexts, tools, and systems will be presented.
Návaznosti
MUNI/A/1357/2018, interní kód MUNázev: Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:
Investor: Masarykova univerzita, Výzkum procesů učení: od formálního vzdělávání k informálnímu učení:, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 11:17