JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK, Klára ZÁLESKÁ a Ondřej BÁRTA. Relationship between early computer use and ICT competence : Evidence from OECD Countries. In 18th Biennial EARLI Conference, 12.-16.8.2019, Aachen, Germany. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Relationship between early computer use and ICT competence : Evidence from OECD Countries
Autoři JUHAŇÁK, Libor (203 Česká republika, domácí), Jiří ZOUNEK (203 Česká republika, garant, domácí), Klára ZÁLESKÁ (203 Česká republika, domácí) a Ondřej BÁRTA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 18th Biennial EARLI Conference, 12.-16.8.2019, Aachen, Germany, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Prezentace na konferencích
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00107579
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova anglicky Competencies; Educational technology; Secondary data analysis; Technology
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Klára Záleská, Ph.D., učo 342412. Změněno: 24. 3. 2020 10:01.
Anotace
As information and communication technologies (ICT) have been getting continuous attention in educational area for decades now. The development of ICT competence and autonomy in using ICT in pupils proves to be a worthwhile area of educational research. This contribution deals with a potential relationship between the early use of computer and ICT competence and autonomy in pupils. This relationship is examined on data from the PISA 2015 survey, which also contained an ICT related module (questionnaire) across OECD countries, which participated in this survey. First analyses bring promising results, preliminary confirmation of the relationship between the early use of computer and pupils´ ICT competence and autonomy, as well as interesting indications for more complex developmental processes connected to ICT competence and autonomy. Implications for further research as well as educational policy area are discussed.
Návaznosti
GA17-06152S, projekt VaVNázev: Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
Investor: Grantová agentura ČR, Digitální technologie v každodenním životě a učení studentů
VytisknoutZobrazeno: 29. 7. 2024 09:48