2019
Item Ordering Biases in Educational Data
ČECHÁK, Jaroslav a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Item Ordering Biases in Educational Data
Autoři
ČECHÁK, Jaroslav (203 Česká republika, garant, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Cham, International Conference on Artificial Intelligence in Education, od s. 48-58, 11 s. 2019
Nakladatel
Springer
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Švýcarsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Impakt faktor
Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV
RIV/00216224:14330/19:00110476
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
ISBN
978-3-030-23203-0
ISSN
UT WoS
000495604300005
Klíčová slova anglicky
intelligent tutoring system; data collection; explore-exploit tradeoff; simulation
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 3. 5. 2020 12:41, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
Anotace
V originále
Data collected in a learning system are biased by order in which students solve items. This bias makes data analysis difficult and when not properly addressed, it may lead to misleading conclusions. We provide clear illustrations of the problem using simulated data and discuss methods for analyzing the scope of the problem in real data from a learning system. We present the data collection problem as a variant of the explore-exploit tradeoff and analyze several algorithms for addressing this tradeoff.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2018, interní kód MU |
| ||
MUNI/A/1040/2018, interní kód MU |
|