J 2019

Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs

JOHNSON, Bruce a Jan ČINČERA

Základní údaje

Originální název

Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs

Autoři

JOHNSON, Bruce (840 Spojené státy, domácí) a Jan ČINČERA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Studies in Educational Evaluation, Amsterdam, Elsevier, 2019, 0191-491X

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 1.983

Kód RIV

RIV/00216224:14230/19:00107587

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

UT WoS

000499736300010

Klíčová slova anglicky

Ecological concepts; Energy; Matter; Environmental education

Štítky

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 19. 12. 2019 09:52, Mgr. Blanka Farkašová

Anotace

V originále

This paper focuses on the development of understandings of the ecological concepts of energy flow and materials cycling of middle school students. It is based on a qualitative analysis of individual interviews with 6 students in an urban area of the southern US conducted every year over a 5-year period in 2004–2008, starting in grade 4 and finishing in grade 8. In addition to their formal education, all of the students participated in three outdoor earth education programs (Earthkeepers, Sunship Earth & Sunship III) over a 4-year period. Specifically, the study analyzed what misconceptions connected with energy and matter emerged and how students’ conceptual understanding developed over time. In addition, it discusses the possible effects of educational programs on participating students. The study demonstrates the non-linear process of conceptual change, constrained by a few persistent students’ misconceptions. The study also discusses potential implications for the practice of outdoor educational programs.

Návaznosti

GA18-15374S, projekt VaV
Název: Posilování změn hodnot a chování prostřednictvím environmentální výchovy v přírodě (Akronym: RWL)
Investor: Grantová agentura ČR, Promoting Behavioral and Value Change through Outdoor Environmental Education

Přiložené soubory