2019
			
	    
	
	
    Measuring Difficulty of Introductory Programming Tasks
EFFENBERGER, Tomáš; Jaroslav ČECHÁK a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Measuring Difficulty of Introductory Programming Tasks
	Autoři
EFFENBERGER, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí); Jaroslav ČECHÁK (203 Česká republika, domácí) a Radek PELÁNEK (203 Česká republika, domácí)
			Vydání
 New York, Proceedings of the Sixth (2019) ACM Conference on Learning @ Scale (L@S '19), od s. „28:1“-„28:4“, 4 s. 2019
			Nakladatel
ACM
		Další údaje
Jazyk
angličtina
		Typ výsledku
Stať ve sborníku
		Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
		Stát vydavatele
Spojené státy
		Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
		Forma vydání
elektronická verze "online"
		Kód RIV
RIV/00216224:14330/19:00110491
		Organizační jednotka
Fakulta informatiky
			ISBN
978-1-4503-6804-9
		UT WoS
000507611000028
		EID Scopus
2-s2.0-85083954406
		Klíčová slova anglicky
problem difficulty; problem complexity; data collection bias; introductory programming; intelligent tutoring system
		Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
		
				
				Změněno: 10. 6. 2022 23:18, RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D.
				
		Anotace
V originále
Quantification of the difficulty of problem solving tasks has many applications in the development of adaptive learning systems, e.g., task sequencing, student modeling, and insight for content authors. There are, however, many potential conceptualizations and measures of problem difficulty and the computation of difficulty measures is influenced by biases in data collection. In this work, we explore difficulty measures for introductory programming tasks. The results provide insight into non-trivial behavior of even simple difficulty measures.
				Návaznosti
| MUNI/A/1018/2018, interní kód MU | 
 |