2019
Difficulty and Complexity of Introductory Programming Problems
EFFENBERGER, Tomáš, Jaroslav ČECHÁK a Radek PELÁNEKZákladní údaje
Originální název
Difficulty and Complexity of Introductory Programming Problems
Autoři
EFFENBERGER, Tomáš, Jaroslav ČECHÁK a Radek PELÁNEK
Vydání
3rd Educational Data Mining in Computer Science Education Workshop, 8 s. 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele
Spojené státy
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Organizační jednotka
Fakulta informatiky
Klíčová slova anglicky
complexity measure; difficulty measure; problem sequencing; introductory programming; Python; block-based programming; turtle graphics
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 8. 2019 07:59, RNDr. Jaroslav Čechák, Ph.D.
Anotace
V originále
Difficulty and complexity measures are used for problem sequencing, authoring, and detecting problematic problems. We review measures of observed difficulty and intrinsic complexity for introductory programming exercises and explore the relationship between these measures using correlation analysis and projections onto a plane. Even though the exercises are similar, only a few trends hold for all of them, stressing the necessity for validating previous results about complexity and difficulty measures that were based on data from a single exercise.
Návaznosti
MUNI/A/1018/2018, interní kód MU |
|