D 2019

Difficulty and Complexity of Introductory Programming Problems

EFFENBERGER, Tomáš, Jaroslav ČECHÁK a Radek PELÁNEK

Základní údaje

Originální název

Difficulty and Complexity of Introductory Programming Problems

Autoři

Vydání

3rd Educational Data Mining in Computer Science Education Workshop, 8 s. 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

10201 Computer sciences, information science, bioinformatics

Stát vydavatele

Spojené státy

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Organizační jednotka

Fakulta informatiky

Klíčová slova anglicky

complexity measure; difficulty measure; problem sequencing; introductory programming; Python; block-based programming; turtle graphics

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 27. 8. 2019 07:59, RNDr. Jaroslav Čechák, Ph.D.

Anotace

V originále

Difficulty and complexity measures are used for problem sequencing, authoring, and detecting problematic problems. We review measures of observed difficulty and intrinsic complexity for introductory programming exercises and explore the relationship between these measures using correlation analysis and projections onto a plane. Even though the exercises are similar, only a few trends hold for all of them, stressing the necessity for validating previous results about complexity and difficulty measures that were based on data from a single exercise.

Návaznosti

MUNI/A/1018/2018, interní kód MU
Název: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VIII.
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace VIII., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty