Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1550756, author = {Černý, Michal}, article_location = {Olomouc}, article_number = {1}, doi = {http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.005}, keywords = {Digital Competence; Web Analytics; Google Analytics; DigComp; Self-Assessment}, language = {cze}, issn = {1803-537X}, journal = {Journal of Technology and Information Education}, title = {Digitální kompetence optikou dvou kurzů na filozofické fakultě : empirická studie}, url = {https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201901-0002_digitalni_kompetence_optikou_dvou_kurzu_na_filosoficke_fakulte_empiricka_studie.php}, volume = {11}, year = {2019} }
TY - JOUR ID - 1550756 AU - Černý, Michal PY - 2019 TI - Digitální kompetence optikou dvou kurzů na filozofické fakultě : empirická studie JF - Journal of Technology and Information Education VL - 11 IS - 1 SP - 12-27 EP - 12-27 PB - Univerzita palackého SN - 1803537X KW - Digital Competence KW - Web Analytics KW - Google Analytics KW - DigComp KW - Self-Assessment UR - https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201901-0002_digitalni_kompetence_optikou_dvou_kurzu_na_filosoficke_fakulte_empiricka_studie.php L2 - https://www.jtie.upol.cz/cz/artkey/jti-201901-0002_digitalni_kompetence_optikou_dvou_kurzu_na_filosoficke_fakulte_empiricka_studie.php N2 - Empirická studie je založena na datech ze dvou kurzů věnujících se digitálním kompetencím na Filosofické fakultě Masarykovy univerzity. Vychází z dat, která byla získaná prostřednictvím více výzkumných nástrojů – testy v informační systému university, autoevaluační dotazník, data z Google Analytics a Smartlook. Věnuje se tématu digitálních kompetencí, které teoreticky rámuje DigComp 2.1. Jde o kvantitativní případovou studii na vzorku 144 osob. V rámci naší případové studie jsme stanovili následující výzkumné otázky: 1) Jak sami sebe studenti v rámci digitálních kompetencí hodnotí? 2) Souvisí toto hodnocení s výsledky v testu? 3) Lze identifikovat domény kompetencí, nebo jednotlivé kompetence, ve kterých jsou studenti významně slabší či silnější než v jiných? 4) Lze identifikovat vztah mezi uživatelskou interakcí se stránkou a výsledky testů či autoevaluace? Výsledky našeho výzkumu ukazují značnou nevyrovnanost v tom, jak se studenti v oblasti digitálních kompetencí hodnotí: od 2,5 bodu z 8 v programování až po spolupráci skrze digitální technologie s 4,7 body. Současně naznačují, že studenti mají velké problémy se sebehodnocením jako takovým. Z hlediska celých kompetenčních domén se studenti vnímají jako nejsilnější v informační a datové gramotnosti (4,5) a nejslabší v řešení problémů (3,4). ER -
ČERNÝ, Michal. Digitální kompetence optikou dvou kurzů na filozofické fakultě : empirická studie. \textit{Journal of Technology and Information Education}. Olomouc: Univerzita palackého, 2019, roč.~11, č.~1, s.~12-27. ISSN~1803-537X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/jtie.2019.005.
|