J 2019

The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education

ROZVADSKÁ, Katarína a Petr NOVOTNÝ

Základní údaje

Originální název

The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education

Autoři

ROZVADSKÁ, Katarína (703 Slovensko, domácí) a Petr NOVOTNÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Form@re - Open Journal per la formazione in rete, 2019, 1825-7321

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Itálie

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00107605

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova anglicky

motives; non-traditional students; adult education; academic motivation; engagement

Štítky

Změněno: 9. 4. 2020 11:14, doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.

Anotace

V originále

This study uses secondary data analysis to investigate the motives behind non-traditional students starting university studies. The data were collected during the first part of a longitudinal on-line survey conducted at Masaryk University amongst first-year students attending all of the university’s bachelor’s and master’s degree programmes. The Academic Motivation Scale was the tool used in the original research to explore the university students’ reasons for beginning their studies. A sub-sample of the primary study population, adult students 26 years of age or older who had taken a break from their educational trajectories, were identified as non-traditional students. We found that the hierarchy of non-traditional students’ motives for entering higher education diverged from the hierarchy of the rest of the sample.

Návaznosti

GA18-15451S, projekt VaV
Název: Netradiční studenti studující pedagogické obory v terciárním vzdělávání v ČR
Investor: Grantová agentura ČR, Non-traditional students studying for education degrees in tertiary education within the Czech Republic