k 2019

Interrogations par l'intermédiaire de textes littéraires dans la formation de futurs enseignants de FLE

BAKEŠOVÁ, Václava

Základní údaje

Originální název

Interrogations par l'intermédiaire de textes littéraires dans la formation de futurs enseignants de FLE

Název česky

Otázky plynoucí z literárních textů ve vzdělávání budoucích učitelů francouzštiny

Název anglicky

Interrogations through literary texts in the training of future teachers of French language

Vydání

Colloque international. Le prévisible et l'imprévisible. Perspectives linguistiques, culturelles et didactiques. Université de Pécs, 2019

Další údaje

Jazyk

francouzština

Typ výsledku

Prezentace na konferencích

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Maďarsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

příprava učitelů cizích jazyků; literární texty jako didaktický materiál; předávání kulturního bohatství ve výuce

Klíčová slova anglicky

preparation of foreign language teachers; literary texts as didactic material; the transfer of cultural richness into education

Příznaky

Mezinárodní význam
Změněno: 2. 9. 2019 22:52, doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.

Anotace

V originále

Nous présentons un sujet actuel qui concerne l’aspect interculturel et l'exigence d'une bonne compréhension de sa propre culture aussi bien que de la culture enseignée. Il s’agit donc également de la question de la meilleure préparation des enseignants des langues. Dans ce contexte les textes littéraires, restant en tant que documents authentiques un matériel didactique irremplaçable, acquièrent de plus en plus le rôle du véhicule important de la culture et de la richesse de réponses à différents types de questions, prévisibles ou/et imprévisibles.

Česky

Představujeme aktuální téma týkající se interkulturního aspektu a nároku dobrého porozumění vlastní kultuře stejně jako kultuře vyučované. Jedná se rovněž o otázku kvalitnější přípravy učitelů jazyků. V tomto kontextu získávají stále větší hodnotu literární texty jako autentický materiál, nenahraditelný pro didaktiku a plnící roli důležitého prostředníka při předávání kulturního bohatství a hledání odpovědí na různý typ otázek, předpokládaných a/nebo překvapivých.