2019
Začínající učitelé a odchody ze školy nebo školství: význam profesního aktérství
HANUŠOVÁ, Světlana a Michaela PÍŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Začínající učitelé a odchody ze školy nebo školství: význam profesního aktérství
Název česky
Začínající učitelé a odchody ze školy nebo školství: význam profesního aktérství
Název anglicky
Novice teachers and drop-out: role of professional agency
Autoři
HANUŠOVÁ, Světlana a Michaela PÍŠOVÁ
Vydání
Komenský, Masarykova univerzita, 2019, 0323-0449
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
novice teacher; agency; school; leadership; colleagues
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 3. 9. 2019 15:44, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Téma profesního aktérství (agency) začínajících učitelů jsme začali zkoumat v rámci výzkumu drop-outu a jeho determinant u této profesní skupiny. V tomto textu se zaměřujeme na souvislost profesního aktérství začínajících učitelů s jejich záměry odejít ze školy či školství. Dospěli jsme k závěru, že u začínajících učitelů lze hovořit o značné míře profesního aktérství, jehož forma je výrazně ovlivňována prostředím školy, vedením školy a kolegy.
Anglicky
The theme of professional agency of novice teachers, emerged within our research into drop-out and its determinants in this professional group. In this text, we focus on the relationship of professional agency of novice teachers and their drop-out intentions. We came to the conclusion that it is possible to identify a great deal of professional agency in novice teachers, the form of which is strongly influenced by the school environment, school leadership and colleagues.
Návaznosti
GA15-12956S, projekt VaV |
|