d 2019

Active learning: Something we all have to get used to

SUCHÁČEK, Petr

Základní údaje

Originální název

Active learning: Something we all have to get used to

Název česky

Aktivní učení: zvykat si musejí všichni

Vydání

2019

Nakladatel

thesedablog: Supporting and Leading Educational Change

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Organizační jednotka

Rektorát

Klíčová slova česky

vysokoškolská pedagogika, rozvoj pedagogických kompetencí, aktivní učení, participativní metody

Klíčová slova anglicky

university pedagogy, proffesional development, active learning, participatory methods

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 20. 2. 2020 13:38, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

In the commented Chapter STUDENT PAIR WORK AS A TOOL TO PROMOTE ACTIVE LEARNING AMONG STUDENTS IN KOSOVO, Shpend Voca attempts to break the cycle of student passivity that goes hand in hand with lecturing as the dominant form of teaching. The aim of his teaching innovation was to increase the quantity and quality of student contributions during the teaching process and the methodology he used to achieve this goal was having students work in pairs. My comments focus on other part of the process: We as a teachers also need to learn to implement new skills such as leading open, moderated and closed discussions. The reward will not only be better learning outcomes for our students, but also that we will become active teachers because we are engaged in dialogues with students. This is, I believe, well worth the effort.

Česky

Ve svém komentáři reaguji na kapitolu Shpend Voca nazvanou STUDENT PAIR WORK AS A TOOL TO PROMOTE ACTIVE LEARNING AMONG STUDENTS IN KOSOVO, která se zabývá jeho pokusem prolomit cyklus pasivity na straně studentů, která jde ruku v ruce s přednáškou jako dominantní metodou výuky. Můj komentář se na rozdíl od kapitoly samotné více soustředí na učitele: my jako učitelé se totiž také musíme naučit nové dovednosti jaký mi jsou otevírání, vedení a uzavírání diskuzí. Výsledkem tohoto učení nebudou jenom lepší výsledky na straně studentů, ale také to, že nás výuka - díky dialogům se studenty - může mnohem více bavit. A to podle mne stojí za tu práci.

Návaznosti

CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002418, interní kód MU
Název: Masarykova univerzita 4.0 (Akronym: MUNI 4.0)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Masarykova univerzita 4.0, PO 2 Rozvoj vysokých škol a lidských zdrojů pro výzkum a vývoj