ČERNÝ, Michal. Measurement of selected aspects of student behavior in online courses. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého, 2019, roč. 19, č. 2, s. 59-67. ISSN 1213-7758. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Measurement of selected aspects of student behavior in online courses
Název česky Měření vybraných aspektů chování studentů v online kurzech
Autoři ČERNÝ, Michal (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání e-Pedagogium, Olomouc, Univerzita Palackého, 2019, 1213-7758.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00110605
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.5507/epd.2019.015
Klíčová slova anglicky learning analytics; Google Analytics; Hotjar; heatmaps;web analytics; data driven education; online courses; LMS; learning environment
Štítky rivok
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Zuzana Matulíková, učo 405304. Změněno: 31. 3. 2020 20:43.
Anotace
The paper analyzes the possibilities of using learning analytics outside of LSM, for example in educational environments that are not associated with common large systems such as Moodle or Blackboard, but which can only be analyzed through web analytics tools. This topic has been marginalized in the discourse by the educational public for a long time. My research and methodological attention show that the data that can be obtained from these environments about the learning and information behaviour of students can be of interest to the design of the whole educational environment and can help with significant changes in the design of courses, measuring the attractiveness or clarity of individual pages etc. In this paper, we focus primarily on the combination of Google Analytics and Smartlook or Hotjar - tools for creating heatmaps.
Anotace česky
Článek analyzuje možnosti využití analýzy učení mimo LSM, tedy v edukačních prostředích, která nejsou spojená s běžným robustními systémy, jako je Moodle nebo Blackboard, ale které je možné analyzovat jen skrze nástroje webové analytiky. Toto téma bylo dlouhou dobu v diskursu pedagogickou veřejností marginalizováno. Naše výzkumná a metodologická pozornost ale ukazuje, že data, která lze z těchto prostředí získat o studijním a informačním chování studentů, mohou být pro design celého edukačního prostředí zajímavá a mohou pomoci s významnými změnami v oblasti návrhu kurzů, měření atraktivnosti či srozumitelnosti jednotlivých stránek atp. V tomto článku se soustředíme především na kombinaci nástrojů Google Analytics a Smartlook respektive Hotjar pro tvorbu heatmap.
VytisknoutZobrazeno: 30. 7. 2024 08:12