SEDLÁČEK, Martin a Klára ŠEĎOVÁ. Who argues in the classroom? In Sympozium on Better Learning through Argumentation, 11.2.2019, Brno. 2019.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Who argues in the classroom?
Název česky Kdo argumentuje ve školní třídě?
Autoři SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Sympozium on Better Learning through Argumentation, 11.2.2019, Brno, 2019.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Vyžádané přednášky
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/19:00107623
Organizační jednotka Filozofická fakulta
Klíčová slova česky argumentace žáků; žákovská anagažovanost; strukturální modelování
Klíčová slova anglicky students' argumentation; engagement; multilevel regression
Štítky rivok
Změnil Změnil: doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D., učo 23221. Změněno: 24. 3. 2020 09:39.
Anotace
This lecture seeks to investigate the relationships between students' argumentation during whole class discussion and their engagement. The research we report here was carried out on 639 ninth-grade students at Czech lower secondary schools. Observations took place in language arts lessons; talk time and the number of utterances with argumentation were recorded for each student. At the same time, achievement was measured using a standardized reading literacy test. Also, student engagement was assessed using student self-reports.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaVNázev: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 22:07