2019
Who argues in the classroom?
SEDLÁČEK, Martin a Klára ŠEĎOVÁZákladní údaje
Originální název
Who argues in the classroom?
Název česky
Kdo argumentuje ve školní třídě?
Autoři
SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
Sympozium on Better Learning through Argumentation, 11.2.2019, Brno, 2019
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Vyžádané přednášky
Obor
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/19:00107623
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
Klíčová slova česky
argumentace žáků; žákovská anagažovanost; strukturální modelování
Klíčová slova anglicky
students' argumentation; engagement; multilevel regression
Štítky
Změněno: 24. 3. 2020 09:39, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.
Anotace
V originále
This lecture seeks to investigate the relationships between students' argumentation during whole class discussion and their engagement. The research we report here was carried out on 639 ninth-grade students at Czech lower secondary schools. Observations took place in language arts lessons; talk time and the number of utterances with argumentation were recorded for each student. At the same time, achievement was measured using a standardized reading literacy test. Also, student engagement was assessed using student self-reports.
Návaznosti
GA13-23578S, projekt VaV |
|