p 2019

Who argues in the classroom?

SEDLÁČEK, Martin a Klára ŠEĎOVÁ

Základní údaje

Originální název

Who argues in the classroom?

Název česky

Kdo argumentuje ve školní třídě?

Autoři

SEDLÁČEK, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) a Klára ŠEĎOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

Sympozium on Better Learning through Argumentation, 11.2.2019, Brno, 2019

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Vyžádané přednášky

Obor

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/19:00107623

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

Klíčová slova česky

argumentace žáků; žákovská anagažovanost; strukturální modelování

Klíčová slova anglicky

students' argumentation; engagement; multilevel regression

Štítky

Změněno: 24. 3. 2020 09:39, doc. Mgr. Martin Sedláček, Ph.D.

Anotace

V originále

This lecture seeks to investigate the relationships between students' argumentation during whole class discussion and their engagement. The research we report here was carried out on 639 ninth-grade students at Czech lower secondary schools. Observations took place in language arts lessons; talk time and the number of utterances with argumentation were recorded for each student. At the same time, achievement was measured using a standardized reading literacy test. Also, student engagement was assessed using student self-reports.

Návaznosti

GA13-23578S, projekt VaV
Název: Učitel a žáci v dialogickém vyučování
Investor: Grantová agentura ČR, Učitel a žáci v dialogickém vyučování