TRNOVÁ, Eva. Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education. In Mafalda Carmo. Education and New Developments 2019, Vol. I. 1. vydání. Lisboa, Portugal: Science Press,, 2019, s. 232-236. ISBN 978-989-54-3125-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Development of Interdisciplinary Instruction Using Inquiry Based Science Education
Autoři TRNOVÁ, Eva (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Lisboa, Portugal, Education and New Developments 2019, Vol. I. od s. 232-236, 5 s. 2019.
Nakladatel Science Press,
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Stát vydavatele Portugalsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/19:00110657
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-989-54-3125-0
ISSN 2184-044X
Klíčová slova česky mezipředmětové vzdělávání; badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání; vzdělávání učitelů
Klíčová slova anglicky interdisciplinary instruction; inquiry based science education; teacher education
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 9. 2019 14:03.
Anotace
The task of current educational system is to give all students competences they will need to prosper in global economic competition. However, students very often consider learning content as useless for their everyday life. In the context of natural sciences, this is not only about the choice of learning content but also about the way in which science subjects are taught. Students are not usually able to connect knowledge from individual natural science subjects and to solve interdisciplinary problems so typical for everyday life. It could be one of important reasons of lack of student interest in study of natural sciences. However, teachers are not usually educated in interdisciplinary instruction and they do not know appropriate educational methods supporting interdisciplinarity. Inquiry based science education is one of suitable educational strategies for interdisciplinary teaching/learning. Research findings confirming the effectiveness of pre-service teacher education in interdisciplinary instruction using IBSE are presented.
Anotace česky
Úkolem současného vzdělávacího systému je poskytnout všem studentům kompetence, které budou potřebovat k prosperitě v rámci ekonomické konkurence. Studenti však velmi často považují obsah učení pro jejich každodenní život za zbytečný. V kontextu přírodních věd se nejedná pouze o výběr učebního obsahu, ale také o způsob, jakým se vyučují přírodovědné předměty. Studenti obvykle nejsou schopni propojit znalosti z jednotlivých přírodovědných předmětů a řešit interdisciplinární problémy typické pro každodenní život. Může to být jeden z důležitých důvodů nedostatku zájmu studentů o studium přírodních věd. Učitelé však obvykle nemají mezipředmětové vzdělání a neznají vhodné vzdělávací metody podporující interdisciplinaritu. Badatelsky orientované přírodovědné vzdělávání je jednou z vhodných vzdělávacích strategií pro mezipředmětovou výuku / učení. Příspěvek prezentuje výzkumné poznatky potvrzující účinnost předškolního vzdělávání učitelů v mezipředmětovém vzdělávání pomocí IBSE.
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 20:11